Comic Review: Raven #2 - Helse Contreien

Reeks: Raven

Uitgeverij: Dargaud

Pagina's: 56

ISBN: 9789085586241

Prijs: €16,99

Piraten blijven tot de verbeelding spreken. Pirates of the Caribbean is natuurlijk het meest bekende en populaire popcultuurfenomeen met een onnavolgbare Johnny Depp in de hoofdrol, maar ondertussen verschenen er heel wat dingen. Strips, boeken, televisieseries... Piraten blijven populair. HBO Max brengt zelfs een reeks uit, binnenkort. Maar er is nog de stripreeks Raven, ook....

Het eerste avontuur van dit Raven-verhaal zette de personages en we maakten al een analogie met Jack Sparrow, waar Raven doet aan denken. Er hing ook een goede sfeer, en dat wordt allemaal wel voortgezet in dit vervolg. Een vervolg waarin het cliché onder piraten een centraal plotpunt is: men zoekt een schat. Lady Darksee heeft Raven in haar greep en hij moet ze naar de schat leiden. Nu, ondanks dat cliché, blijft het wel een interessant verhaal. De karakters van Raven en Lady Darksee clashen, maar je merkt toch dat de scenarist er een chemie heeft in verweven die het allemaal boeiend houdt.

Nu, het blijft een piratenverhaal, dus verraad en plannetjes horen er altijd bij. De achtergebleven piraten op het eiland beginnen hun plannen zodra Lady Darksee vertrekt en ook Raven heeft nog enkele verrassingen in petto. Als je het verrassingen kan noemen. Want ondanks de sterke personages en de sfeer die enorm goed gezet wordt, kent het verhaal wel een hoge graad van voorspelbaarheid, waardoor de verrassingen die sommige personages in petto hebben, helemaal niet verrassend zijn. Desalniettemin een genietbaar vervolg met een goede cliffhanger.

Piraten zijn zo geliefd en populair dat piratenverhalen nog maar weinig geheimen hebben. Dat zie je ook terug in dit tweede Raven-avontuut, waar het alweer een goed en tof verhaal is in een leuke sfeer, maar het allemaal voorspelbaar blijft. Toch een leuk vervolg.

8/10

.