Comic Review: Oliver Page & de Tijddoders #2

Reeks Oliver Page en de Tijddoders

Uitgeverij: Glénat

Pagina's: 56

ISBN: 9789462941380

Prijs: €16,99

Afgelopen mei kwam Glénat met een heel origineel verhaal aanzetten. Het tweedelige verhaal van Oliver Page en de Tijddoders. Met Desberg en Griffo die samen de hand legden aan een tijdreis/historisch verhaal kregen we een eerste deel dat echt wel sterk was. Weet het afsluitende, tweede deel van dit verhaal een echte topper te maken?

De parasieten die op de wereld werden losgelaten met de ontdekking van de troon slaan hun slag en in de eerste pagina's gebeurt enorm veel. Een moord, actie, de ringen die inzet zijn van een gevecht en Oliver die heen en weer reist tussen zijn heden en 2021 om een kunstwerk te verkopen voor veel geld. Desberg verspilt geen kadertje aan invulling: het verhaal is spannend en gaat in een razend tempo vooruit.

Het is natuurlijk een hybride tussen sci-fi en Indiana Jones, maar er wordt in dit deel gespeeld met echte geschiedenis, zoals dat kunstenaars als Monet onbekend zijn, die Oliver dan voor een peulschil kan kopen en in 2021 kan gaan verkopen voor grof geld. Heel leuk spelen met tijdreizen is dat. Dat zijn iets rustigere momentjes, maar ook zulke momenten worden gebruikt om een volgende fase van het verhaal in te zetten. Alle complexiteiten van tijdreizen (en clichés) worden naar bovengehaald, zelfs dat hij zichzelf tegenkomt. Goed, niet alles is dus even origineel, maar het is wel een enorm boeiend verhaal met heerlijke avontuurlijke stukken. Het tweede deel is net zoals het eerste een topper.

Oliver Page & de Tijddoders is een tweedelige reeks die we alleen maar aan iédereen kunnen aanraden. Het heeft avontuur, historie, sci-fi elementen, een origineel verhaal en schitterende tekeningen. Alles wat je maar wil om een boeiend verhaal te lezen.

8,5/10