Comic Review: Nottingham #3 - Robin

Reeks: Nottingham

Uitgeverij: Le Lombard

Pagina's: 56

ISBN: 9789086771301

Prijs: €9,99

De reeks Nottingham is terug met ondertussen het derde avontuur van de Sheriff van Nothingham die samen met zijn compagnons een nieuwe draai geeft aan de legende van Robin Hood, de man die de rijken overviel en het aan de armen gaf. De eerste avonturen waren alvast om van te smullen.

Het verhaal gaat gewoon voort waar het gebleven was. Er is vooral veel strijd te zien tussen groeperingen uit Nottingham, waarvan een deel in een grot teruggetrokken is en zich de Troglodieten noemen. Dit avontuur bestaat vooral uit veel strijd en confrontaties. Dat maakt dat het verhaal een hoger tempo heeft dan de voorgaande twee nummers, en minder verhalend tewerk gaat. Al wordt het verhaal nog voldoende uitgewerkt. De twee voorgaande nummers waren gewoon méér bezig met het uiteenzetten van de wereld en zijn personages, dan met de actie.

Maar nu komt de confrontatie dus tussen Nottinghambewoners onderling en de mannen van Prins Jan, die de 'kap' wil zien hangen. Het is een verhaal met hoogoplopende emoties, discussies, en dus vooral veel strijd. Elke frame van elke pagina wordt optimaal benut en de tekenstijl zorgt voor een enorm leuke leeservaring, die de actie goed in beeld brengt, maar ook de scènes die meer emotioneel worden, goed in beeld gebracht worden. Nottingham is na drie albums al uitgegroeid tot een sterke reeks, met sterke actie en emotionele momenten die het verhaal pivoteren.

Het derde avontuur in Nottingham is meer actiegericht dan de voorgaande nummers, maar brengt toch nog voldoende verhaal en emotionele momenten om het verhaal een bepaalde richting in te duwen. Een boeiend verhaal en een boeiende versie van het Robin Hood-verhaal dat onze nieuwsgierigheid blijft kietelen.

9/10