Comic Review: Noir Burlesque #2

Reeks: Noir Burlesque

Uitgeverij: Dargaud

Pagina's: 128

ISBN: 9789085586753

Prijs: €22,50

Exact een jaar geleden kregen we het eerste deel van Marini's tweedelige Noir Burlesque, dat een ode is aan de jaren '50. Een boeiend verhaal van Terry en zijn verboden liefde Caprice, en dat resulteerde in een prachtig album, en we konden haast niet wachten op het vervolg. Dat is er nu, na een jaar geduldig wachten.

Het verhaal pikt op wanneer Terry in de handen van Rex gevallen is, en Caprice op diens knie zit. Onder dwang moet hij een klus opknappen voor Rex: een schilderij stelen. Hij krijgt enkele handlangers mee als babysit, maar wat zich ontvouwt is opnieuw een enorm interessant verhaal. Hij krijgt onder meer een indiaan mee op zijn klus, die enorm bloederig tewerk gaat. Of, hij beweert toch dat hij een Sioux, apache, comanche... is. Maar wie hij is, is onduidelijk. Maar zijn aanwezigheid levert spectaculaire, bloederige tekeningen op. Wat natuurlijk geaccentueerd wordt door dat enkel de kleur rood zichtbaar is in dit zwart-witte album. De haren en lippen van Caprice, en bloed.

Dat is natuurlijk eigen aan de tekenstijl van dit tweedelig verhaal en ook nu weer zijn er prachtige tekeningen die het verhaal vergezellen. Zowel de intieme scènes - want die zijn er - tussen Caprice en Terry, als de actiescènes zijn schitterend op papier getekend en slepen je verder mee in het verhaal. Het verhaal heeft ook nog enkele verrassingen in petto en hoe het verhaal afloopt - voor alle partijen - geeft erg veel voldoening. Ook dit tweede deel is van enorm hoog niveau en vormt samen met het eerste deel een fantastisch verhaal.

Marini heeft een schitterend tweedelig verhaal afgeleverd met Noir Burlesque. De hoofdpersonages zijn schitterend uitgeschreven en de manier waarop het verhaal hier afgerond wordt, is even schitterend en helemaal hoe je het van de hoofdpersonages mag verwachten. Een must-read.

9,5/10