Comic Review: Nero #1 - Het Offer

Reeks: Het Offer

Uitgeverij: Dupuis

Pagina's: 80

ISBN : 9789031441259

Prijs: €9,99

De Heilige Oorlog is ongetwijfeld voer voor veel discussies en historische debatten, maar het kan ook een basis zijn om een fantasycomic te lanceren, zoals Nero. Een nieuwe comic met historische inslag en veel fantasy dus. Benieuwd of de fantasy-elementen genoeg kunnen bekoren om ons warm te maken voor vervolgnummers...

Het verhaal van deze comic verspilt geen tijd en hakt er meteen op in. De flashback, voor we de strijd in trekken, moet ons de nodige achtergrond geven bij het verhaal van de strijdende Nero. Een vader die hem wil offeren, hij die gebrandmerkt is op zijn voorhoofd en meteen enkele fantasy-elementen die samen met een expressieve tekenstijl voor een heel interessante opener zorgen, er zijn verhalen die rustiger starten. Een goeie start dus, omdat er ook meteen wordt voort gegaan in het verhaal dat in het heden afspeelt.

Nero gaat voorop in de strijd tegen de Franken, die een stad willen innemen. De tekeningen tonen vooral heel veel bloederig strijdgewoel en Nero die een behendige vechter is. Toch wordt hij gevangen genomen door een jonge ridder die hem écht zocht, het teken op zijn voorhoofd. Waarom wordt niet meteen duidelijk, en wordt opzettelijk in mysterie gehuld. Het zorgt voor een spannend verhaal waar de actie eigenlijk niet-aflatend is en we nu al uitkijken naar het tweede album.

Het mag duidelijk zijn dat we erg overtuigd zijn van deze nieuwe fantasy-reeks. Nero brengt een cool verhaal dat sterk gebracht wordt en ondersteund wordt door een actievolle, bloederige tekenstijl. Het verveelt geen één plaatje, en doet ons uitkijken naar het vervolg.

9/10

©