Comic Review: Neptunus - Episode 1

Reeks: Neptunus

Uitgeverij: Dargaud

Pagina's: 64

ISBN:9789085586418

Prijs: €8,99

Er begint deze maand weer een nieuwe cyclus in de reeks De Werelden van Aldebaran. Na Aldebaran, Betelgeuze, Antares, Overlevenden en Terug naar Aldebaran is Neptunus de zesde cyclus die het science-fiction universum van Leo voortzet. Kan ook deze cyclus begeesteren en boeien zoals de voorgaande?

In dit nieuwe avontuur is Manon net afgestuurd en wordt ze meteen in het avontuur gestort door in een speciaal team geplaatst te worden dat een vliegende schotel mag onderzoeken. Een hele speciale, want er staan Engelstalige instructies op. Dat én hetgene wat ze in het ruimteschip vinden zorgt meteen voor een groot mysterie, dat er niet beter op wordt wanneer ze het gigantische moederschip vinden.

Er gebeurt in dit eerste van twee delen van deze nieuwe cyclus heel erg veel. Misschien gaat het net wel iets te snel en wordt er van de hak op de tak gesprongen, zeker met het deel op Betelgeuze dat er tussen komt. maar het verhaal is mysterieus en doet je echt wel geboeid voortlezen, zeker wanneer nanotechnologie van de partij is en een existentiële dreiging blijkt voor de crew die daarmee in contact komt. Hoe dan ook heeft Leo ook nu weer een uitstekend verhaal gecreëerd waarvan we de afloop echt wel willen weten. Laat Episode 2 maar komen.

Deze eerste episode van de zesde cyclus laat de lezer geen moment met rust. Meteen wordt er een groot mysterie gecreëerd en gebeurd er heel veel op heel korte tijd. Leo weet ook nu weer met Neptunus de lezer te boeien en reikhalzend doen uit te kijken naar de uitleg die moet komen.

8/10