Comic Review: Michel Vaillant #11 - Cannonball

Reeks: Michel Vaillant

Uitgeverij: Graton

Pagina's: 53

ISBN: 99782390600374

Prijs: €9,99

Racefans komen in de stripwereld al jaren aan hun trekken met de Michel Vaillant comics. De spannende race-avonturen van Michel Vaillant en zijn clan gaan al tijden mee, en het tweede seizoen van de nieuwe strips is nu ook al tien albums lopende. Cannonball het nieuwste avontuur van Vaillant en de zijnen.

De setting voor het nieuwe avontuur is eens iets anders dan een racecircuits en zijn coulissen. Vaillant wordt uitgedaagd door Pog om een Cannonball race te ondernemen. Zo snel mogelijk racen van New York naar Los Angeles. Vaillant wil eerst niet, maar in dit avontuur wordt duidelijk dat ook in de wereld van Vaillant marketing en online aanwezigheid erg belangrijk is. Dat wordt op een goeie manier in het verhaal gestopt, zonder dat het minder interessant wordt.

Natuurlijk is het niet zomaar een avontuur over de Cannonball-race. Er wordt al eens teruggegaan in de tijd om te laten zien dat er geknoeid werd met de wagen, en eens onderweg blijkt er nog geknoeid. We gaan voor de rest niets verklappen, maar de race wordt een race tegen de tijd en een tikkende bom, en het lijkt wel wat inspiratie opgedaan te hebben van de film Speed. Wie de film kent, weet wat er gaat gebeuren en weet dat het spannend wordt. Want dat is het wel: een erg spannend en spectaculair avontuur.

De Michel Vaillant comics zijn altijd goed, maar dit is toch eentje die net wat spectaculairder is dan de vorige albums. Er zitten enkele filmische scènes in die het extra cool en spannend maken, en het verhaal zou zomaar een filmplot kunnen zijn, inclusief cliffhanger.

8,5/10

© Game4Me.be