Comic Review: Meisjes van Medusa

Reeks: One Shot

Pagina's: 200

ISBN: 9789462108080

Prijs: €29,99

Medusa is een figuur uit de Griekse mythologie waar velen vast al wel eens van gehoord hebben. De vrouw met het slangenhoofd, die ooit beeldmooi was, kon door mensen in de ogen te kijken, veranderen in steen. Dat is althans de mythe. Rond dat verhaal schreef Frederik Hautain een coming-of-age verhaal.

Het verhaal wordt met een mysterieus begin op gang gebracht, waar we protagoniste Charlien zien dansen in een balletvoorstelling, en een jonge vrouw naakt uit het water zien opdoemen, met een vreemde tattoo op haar pols. Het is het begin van een verhaal die de mythe van Medusa verweeft met het verhaal van een jonge vrouw die haar plek in de wereld zoekt. Haar moeder wordt snel neergezet als een bazige vrouw die van haar dochter een top ballerina wil maken, terwijl ze zelfs steeds meer begint te twijfelen over wie ze is en wat ze wil.

Dat wordt alleen maar versterkt als ze de geheime sekte 'De Meisjes van Medusa' ontdekt. Ze leert andere vrouwen kennen, een nieuwe manier van leven en zet zich af tegen het leven dat ze al had. De manier waarop het thema van Medusa en de sekte in het verhaal wordt gebracht is interessant en dit verhaal groeit uit tot een echte page-turner, wat je in het begin misschien niet ziet aankomen. Het verhaal is uitermate boeiend gebracht en de tekeningen van Lode Peeters visualiseren het verhaal erg sterk. Een topverhaal dat moet gelezen worden.

Zowel het verhaal, de opzet, de personages als de tekeningen kloppen. Het is een enorm interessant en boeiende strip die de juiste dingen doet om het spannend en leuk te houden. Een lijvige striproman, maar wel eentje die je in één ruk wil uitlezen.

9/10