Comic Review: Krasse Knarren #6 - Het Verstopte Oor

Reeks: Krasse Knarren

Uitgeverij: Dargaud

Pagina's: 56

ISBN: 9789085586203

Prijs: €14,95

De Krasse Knarren reeks is eentje die altijd een glimlach op het gezicht brengt. Drie vrienden die de gekste dingen beleven en allemaal héél anders zijn qua persoonlijkheid. De ene is knorrig, de andere rustig, nog eentje heel erg levenslustig en grappig. Die combinatie zorgde al voor 5 erg aangename albums. Wordt die trend voortgezet?

Het verhaal begint bij Pierrot en hij mag zijn knorrigheid alvast meteen laten botvieren. Hij en een licht met bewegingssensor zorgen meteen voor een grappige situatie. Het is echter Mimile die voor de essentie van het verhaal zorgt: Hij nodigt Pierrot en Antoine uit voor een reis naar het verre Guyana. De reis naar hun bestemming is al reden genoeg voor humor en wanneer ze hun gekke pakjes aantrekken die Mimille voorzien heeft, wordt het er alvast niet minder grappig op.

De drie personages kennen alweer een uitstekende wisselwerking en elk van hun persoonlijkheden worden goed belicht. Dat de knorrige en cynische Pierrot Een vriendelijk aapje op zijn schouder krijgt dat hij liever kwijt dan rijk is, maakt het extra grappig. Ze beleven heel wat, en de reis zorgt er ook voor dat we na vijf nummers een exotische afwisseling krijgen in de tekeningen, die toch weer heel erg knap op papier zijn getoverd. Net als de voorgaande vijf avonturen is Krasse Knarren weer een fijne leeservaring.

Krasse Knarren is gewoon een topreeks. Geen grote opzet, maar in zijn simpelheid blinkt de reeks nu al zes avonturen op een rij uit. Gelukkig zijn stripfiguren vrij onsterfelijk, dus hopelijk zien we ze nog vaak terug.

8/10