Comic Review: Gamekeepers #2 - Ufo Invasie

Reeks: Gamekeepers

Pagina's: 32

ISBN: 9789002276347

Prijs: €7,99

Het nieuwe IP van Studio 100 kent nog geen onnavolgbaar succes zoals de Nachtwacht dat bijvoorbeeld is, maar het heeft toch al een mate van populariteit bereikt. De televisieserie krijgt een nieuw seizoen, er zijn boeken en ze verschijnen in de Grote Sinterklaasshow. Oh ja, en er is een tweede strip.

Een nieuwe strip betekent een nieuw avontuur in de gamewereld waar de GameMaster weer een nieuw plan heeft om Sari en Mats te verslaan en te ontsnappen uit de game om de wereld over te nemen. Net zoals in het eerste avontuur proberen de schrijvers gebeurtenissen in de game te laten overvloeien in de echte wereld, bij hun vrienden. Nu is dat via een game key die een van hun vrienden telekinetische krachten geeft. De grappige situaties staan in contrast met de serieuze actie die Sari en Mats ondergaan om de GameMaster zijn Ufo-invasie het hoofd te bieden.

Dat zorgt voor een leuke actie van mix en humor die duidelijk anders is dan andere Standaard-uitgeverij strips als FC De Kampioenen en Buurtpolitie. Het is een strip voor tieners en deze mix van humor en actie toont dat ze de juiste weg zijn ingeslagen. Ook het design van de gamewereld is weer leuk, en de actie wordt goed op papier overgebracht. Uiteraard is het geen hoogstaande strip, maar het doet wat het moet, en dat is leesvertier bieden op maat van jonge tieners.

Gamekeepers is een leuke reeks om lezen, maar het is natuurlijk afwachten hoelang er nieuwe ideeën kunnen komen. Het principe is altijd dezelfde, en het lijkt ons wat beperkt in bereik van aantal avonturen. Maar tot dan is het een meer dan degelijke, amusante strip.

7,5/10