Comic Review: Game Keepers #1 - Superhelden Strijd

Reeks: Game Keepers

Pagina's: 32

ISBN: 9789002276330

Prijs: €6,99

Heel wat bekende reeksen passeerden afgelopen maand de revue, maar er is ook een nieuwe stripreeks in stripland, en hij komt uit de stal van Studio 100. De reeks kent al een seizoen bij Ketnet, maar is dus populair genoeg om er een stripverhaal aan te breien.

De Game Keepers is een Studio 100 franchise die de tiener moet aanspreken, zoals Hoodie dat deed. Elke keer worden leden van de Game Keepers in een virtueel spel gekatapulteerd dat slechteriken gevangen houdt. Verliezen ze, wordt de slechterik de echte wereld in gekatapulteerd en de Game Keepers kunnen echt sterven. Met dat in gedachte levert het wel een spannend avontuur op. Mats en Sari nemen het op tegen Villano, en ondertussen volgen we de andere vrienden in de echte wereld. Het verhaal in de echte wereld kan helaas niet echt boeien.

Enerzijds omdat het echt niet zo tof uitgeschreven is en anderzijds omdat de gamewereld gewoon veel interessanter is. Het ene kan echter niet zonder het andere en dus is het hopen dat dit in de volgende stripavonturen beter voor de dag komt. Maar leuk is het wel om lezen en het tienerpubliek gaat Game Keepers als strip weten te smaken. Het game-gebeuren wordt vrij goed vertaald naar een strip en het is ook wel best leuk getekend, wat moeilijk anders kan met iemand als Chambré. Een goede start voor Game Keepers.

Een nieuw ding lanceren voor de jeugd is niet makkelijk. Toch zeker niet voor een tienerpubliek. Studio 100 lijkt met Game Keepers wel te scoren, en de strip start goed. Indien ze de verhalen in het echte leven beter kunnen maken, kan deze strip lang meegaan.

7/10