Comic Review: F.C. De Kampioenen #122 - Aan Zeer Scherpe Prijzen

Reeks: F.C. De Kampioenen

Pagina's: 32

ISBN: 9789002275456

Aan de populariteit van F.C. De Kampioenen lijkt maar geen eind te komen. De televisiereeks is ondertussen al een tijdje opgedoekt en films moeten we ook niet meer verwachten, maar recent verscheen er nog een heuse bouwset van F.C. De Kampioenen, en nu is er ook weer een nieuw stripavontuur. Al lijken we het verhaal een beetje te kennen...

In dit avontuur draait het vooral rond een altijd actueel thema: corruptie in de politiek. Grootjans heeft een gebouw gekocht met tal van bouwovertredingen, maar na enkele vriendendiensten wordt DDT vrijgelaten en krijgt hij er een splinternieuwe garage bovenop. Een leuk verhaal ontvouwt zich, maar wie de film zag, weet dat dit veel weg heeft van het verhaal van de vierde bioscoopfilm van F.C. De Kampioenen. Jammer dat de inspiratie daar moet gehaald worden, al loopt het niet helemaal parallel.

DDT weet deze keer echt eens van niets en wil zijn leven écht beteren. Een betere plottwist is er niet te bedenken voor dit personage. Het is leuk DDT eens van die kant te zien én dat hij succes heeft met het verkopen van heel goedkope, buitenlandse wagens. Al lijkt er al snel iets vreemd aan de hand en lijkt het een smokkelroute voor drugs. Waar DDT dus oprecht niets van afweet. Verrassen doet het verhaal jammer genoeg niet want het is voorspelbaar, maar het is toch een fijn en eens anders verhaal om te lezen.

Niet enkel goedkope grappen en misverstanden in dit Kampioenenavontuur, maar ook eens een goed verhaal. Deels afgekeken van de vierde film, maar het blijft een tof avontuur om lezen. Voor jong én oud.

7/10