Comic Review: F.C. De Kampioenen #116 - De Knecht van Tante Eulalie

Reeks: F.C De Kampioenen

Pagina's: 32

ISBN: 9789002271878

Een nieuwe maand, een nieuw avontuur van 's lands meest populaire caféploeg. Als het Vertongen niet is die individueel een avontuur beleeft, dan zijn het de Kampioenen samen wel. Ook deze maand is er een nieuw avontuur vol misverstanden te vinden in de stripsectie van de boekhandels en hypermarkten. Alweer een grappig en vlot avontuur om te doorbladeren?

De titel zegt het al: Tante Eulalie doet weer van zich spreken. Trouwe lezers weten dat Tante Eulalie regelmatig haar dood in scène zet, maar dit keer lijkt het echt... tot het niet is. Ondertussen komt DDT vrij en gaat hij samen met zijn moeder werken voor Tante Eulalie. Je hoort het al: dit leidt tot hilarische misverstanden en een DDT die zijn leven lijkt gebeterd te hebben. Ondertussen is het allemaal heel grappig hoe Pol enorm gefocust is op een mogelijke, gigantische erfenis, en wil elke Kampioen wel zijn graantje meepikken.

Allemaal weinig origineel - zeker de butlertwist na de helft van het avontuur, - maar desalniettemin weer grappig. Zeker voor het doelpubliek dat ze willen bereiken. De buddy romance tussen DDT en Fernand uit de films wordt ook doorgetrokken, en dat is ook wel een pluspunt. Dat levert ook weer wat humor op en momenten die het F.C; De Kampioenenverhaal wat extra's geven;

Kortom: Ook dit zoveelste nummer van F.C. De Kampioenen is weer heel grappig en leest heel vlot. Zoals we in de inleiding al voorspelden. Een fijn nummer, met Tante Eulalie die de boel weer wat op stelten zet en DDT en Fernand voegen ook weer wat toe. 32 pagina's fijne striplectuur.

7/10