Comic Review: F.C. De Kampioenen #113 - Terug naar Splotsj

Reeks: F. C. De Kampioenen

Pagina's: 32

ISBN: 9789002271847

De Kampioenen lijken wel een neverending story. De televisiereeks mag dan zijn definitief einde gekend hebben met de Kerstspecial waar ook hommage gebracht werd aan de overleden Johny Voners die gestalte gaf aan de meest legendarische Belgische keeper ooit, Xavier Waterslaeghers, maar de stripreeks leeft voort.

Terug naar Splotsj, luidt de titel en de fans van de stripverhalen zullen Splotsj herkennen. Het was al het decor voor de strips Fernand gaat Trouwen en De Malle Mascotte. De Kampioenen gaan er weer een vriendschappelijke wedstrijd spelen, maar Boma en de kampioenen worden het slachtoffer van een complot om de President af te zetten en de Vice-President aan de macht te brengen. De verkeerde plaats op het verkeerde moment. Dat is alweer een toevalligheid die de strips en alles van de Kampioenen typeert, maar het is wel iets beter uitgevoerd dan anders.

Waarom? Omdat het eens geen vrijblijvende humor is, maar eens echt een complot is op internationaal niveau waar macht mee is gemoeid. Goed, het is allemaal op kindermaat, maar het is een fijn én boeiend avontuur waarin Bella de geit ook nog eens centraal staat. Eens het verhaal op gang is, gaat het wel heel snel, omdat een Kampioenenstrip maar 32 pagina's telt en daardoor voelt het wel wat gehaast aan. Maar één ding is weer zeker: het is lollig en het leest vlot. Een Kampioenenavontuur ten voeten uit.

De F.C. De Kampioenenstrips zullen niet snel vervelend worden. Ook de terugkeer naar Splotsj zorgt voor leuke momenten en een vlot lezend avontuur dat wel eens iets complexer is dan anders, zonder het doelpubliek te vergeten, want het blijft eenvoudig.

Bron: Persbericht