Comic Review: Een Zoo Vol Verdwenen Dieren #4

Reeks: Een Zoo Vol Verdwenen Dieren

Pagina's: 48

ISBN: 9789462108875

Prijs: €7,99

We gaan met zijn allen graag naar de dierentuin. Of dat nu is toen we een kind waren, of nu dat we volwassen zijn. Dieren, die je niet zomaar tegen kan komen, kunnen bewonderen van dichtbij, is iets dat de mens aantrekt. Geen wonder dus dat een strip rond een dierentuin wel een klein succesje is.

Wanneer er een vierde album verschijnt, weet je wel dat de strip goed verkocht wordt. Deze keer kan het ook wel eens een hitje zijn, althans bij zijn doelpubliek, want de rode draad van de strip is deze keer dat er een nieuw apenverblijf wordt gebouwd. En zoals iedereen wel weet, zijn apen de favoriete diersoort van heel wat mensen. De verschillende soorten apen in deze strip zorgen voor humoristische momentjes waarmee gegniffeld kan worden, maar tegelijk geeft dat de mogelijkheid om het doel van de strip ook wat te verzorgen.

Een Zoo vol Verdwenen Dieren is immers ook een stripreeks die wel iéts wil bijbrengen aan jonge lezers. Daarom staan er nu ook weer na een geslaagd mopje infofiches om wat context te geven bij de dieren. Het is opnieuw wel leerrijk, zonder belerend te zijn, wat erg belangrijk is voor dit soort strip. Een fijn album, alweer. Al moeten we toegeven dat vooral de gags rond de apen grappig zijn. De andere dieren zorgen voor iets mindere mopjes, maar het blijft allemaal degelijk.

Een Zoo Vol Verdwenen Dieren lijkt nog niet op zijn laatste benen te lopen. Er zijn nog genoeg dieren om ons meer info te geven, middels geslaagde gags, al zijn het vooral de apen die dit album recht moeten houden.

6,5/10