Comic Review: Django, Vonken en Vuur

Reeks: De Vrije Vlucht

Uitgeverij: Dupuis

Pagina's: 112

ISBN: 9789031439591

Prijs: €24,99

De Vrije Vlucht is een collectie verhalen die altijd garant staan voor kwaliteit. Soms fictie, soms geworteld in de realiteit. Het nieuwste verhaal in die collectie is zeker en vast geworteld in de realiteit, want het gaat over de wonderlijke gitarist Django Reinhardt. Diens verhaal wordt verteld in deze nieuwe one shot comic.

We maken het verhaal van Django mee van bij de geboorte tot zijn wedergeboorte als artiest. Het verhaal van Django is erg interessant. Van leven in armoede, tot opgroeien als absolute kwajongen en de rust helemaal vinden wanneer zijn moeder met een aftandse banjo thuiskwam. Als één ding zeker is, is dat de schrijver van dit verhaal een groot bewonderaar was van Django en zijn gitaartalent. Diens verhaal wordt heel erg gedetailleerd verteld en is ook gewoon heel erg boeiend.

Django zijn verhaal kan je opdelen in twee wedergeboortes. De eerste wanneer hij de banjo krijgt, de tweede wanneer hij na een brand met zijn verminkte hand de gitaar ontdekt. Maar twee keer blijkt hij een muzikaal genie te zijn dat wonderlijk speelt op de gesnaarde instrumenten. Naast een boeiend verhaal is het ook nog eens fantastisch getekend. De verschillende tijdsbestekken worden uitstekend in beeld gebracht en de stijl is uniek te noemen. Het verhaal van Django krijgt met een sterk uitgewerkt verloop en heerlijke tekeningen wat de uitzonderlijke figuur verdient.

Django, Vonken en Vuur is een boeiend relaas van de man zijn leven en carrière. Zowel muzikaal als in de liefde. Het leest als een trein en doet het verhaal van één van de meest getalenteerde gitaristen ooit eer aan.

9/10