Comic Review: De Rode Ridder #271 - De Kruisvaarder

Reeks: De Rode Ridder

Pagina's: 32

ISBN: 9789002271588

Prijs:: €6,99

De Rode Ridder en Allis hun verhaal gaat alsmaar verder. De roodharige deerne die wel heel erg door Merlijn in het oog wordt gehouden blijkt alsmaar meer een grote rol te spelen in het overkoepelend verhaal, maar dat lijkt ze zelf alsnog niet te beseffen en heeft stilletjes genoeg van Merlijn en Camelot.

Dat Merlijn ze met een list laat vertrekken en Johan er niet achterna laat gaan dat het verhaal in gang zet. Met een tijdsprong van enkele maanden geraakt Johan levensgevaarlijk gewond in een duel en in zijn coma droomt hij van de avonturen die hij had tijdens de Kruistochten. In dat opzicht is dit 271ste avontuur echt wel een goed verhaal en heel erg interessant te noemen. We komen meer te weten over hem als Kruisvaarder en daar al zien we zijn goede inborst.

Nu, of dat zijn echte verleden is, of hersensspinsel door de coma is nooit echt duidelijk, maar dat het interessant is, is een feit. Waar komt Allis dan nog ten tonele? Wel, het krijgt een bovennatuurlijk kantje met een fee die haar om hulp komt om Johan te redden omdat enkel Allis op die plek tussen leven en dood kan komen. Wederom interessant, omdat het nog maar eens een blik geeft in de krachten en mogelijkheden van Allis. Iets wat Merlijn ook intrigeert en voer geeft voor de volgende verhalen.

Na enkele fillers lijkt dit avontuur van de Rode Ridder de reeks en de arc rond Allis weer in de goede richting te stuwen. Zijn dromen over de kruistochten zijn razend interessant en Allis ontwikkelt zich als personage opnieuw een beetje. We kijken uit naar het vervolg.

8 / 10