Comic Review: De Klaagzang van de Verloren Gewesten - Cyclus De Sudenna's #1 - Lord Heron

Reeks: De Klaagzang van de Verloren Gewesten

Uitgeverij: Dargaud

Pagina's: 64

ISBN: 9789085586371

Prijs: €10,99

De Klaagzang van de Verloren Gewesten vertelt een episch verhaal, verdeelt in verschillende Cycli, en daarom is het voor de fans wellicht verrassend dat de nieuwe cyclus, geschreven door Teng, nu al van start gaat. Het laatste deel in de Heksen cyclus van Tillier is immers nog niet klaar.

Gelukkig lopen de cycli niet door mekaar. Het verhaal van deze nieuwe cyclus volgt Sioban en volgt op de allereerste cyclus van Rosinki, Sioban. Een andere schrijver voor het verhaal van hetzelfde personage dus, maar dat lijkt geen probleem. Het verhaal begint misschien ietwat traag, maar dat hoort bij de opbouw van een episch verhaal als dat van De Verloren Gewesten. Wanneer ze aan het kasteel komen en Lord Heron vinden komt alles in een stroomversnelling. Het verhaal neemt gauw enkele boeiende wendingen.

Die wendingen zie je niet altijd aankomen. Niet altijd, want hier en daar is er echt wel een moment dat je weet dat het er zit aan te komen, maar dat stoort niet zo. Het blijft immers boeiend .De mix van fantasy en actie is er eentje dat enorm sterk getekend wordt door Dufeaux, maar dat weten we natuurlijk van de vorige avonturen in deze reeks. De art is weer prachtig en de actiemomenten komen enorm sterk over op papier. Het spannende, snelle verhaal boeit van de eerste tot de laatste pagina en is een schitterende manier om de nieuwe cyclus af te trappen.

Terwijl Tillier nog voortschrijft aan haar verhaal van de vorige cyclus, trapt Teng deze nieuwe cyclus met verve af. Hij neemt Sioban over van Rosinski en weet een goede mix van actie, fantasy en verhalende elementen te brengen om een strip af te leveren die van begin tot eind boeit.

9/10