Blu-ray Review: Trolls World Tour

Format: Blu-ray Genre: Animatie, Komedie Speelduur: +/- 90 minuten

Regisseur: Walt Dohrn

Stemacteurs: Anna Kendrick, Justin Timberlake, James Corden, .. VL Stemmen: Laura Tesoro, Jonas Vermeulen, ...

Beeld 2.35:1 Taal: Dolby Atmos | Engels DD 7.1 | Nederlands, Frans, Spaans, Portugees, Deens, 5.1 | Vlaams, Russisch Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, Spaans, Portugees, Russisch

Extra's: Trolls Dance Academy, Trolls: Perfect Harmony, Dance Party Mode, Tiny Diamond Gaat Terug Naar School

De film Trolls waarin de immer positieve Poppy zingend en vrolijk door het leven gaat is vier jaar oud, maar nu is er Trolls World Tour! De kans dat je de film in de bioscoop zag, is klein want het is één van de releases die het slachtoffer is van de bioscoopsluiting tijdens de Corona-pandemie. Even vrolijk en even luidruchtig met de dansspieren die gekieteld worden? Yes!

Dat is kort en bondig om met de deur in huis te vallen. Ja, er is weer tonnen muziek, ja er wordt vrolijk op los gezongen en gedanst en ja je kinderen staan wellicht voor het scherm te dansen. Maar...deze keer zal het niet alleen op popliedjes zijn. De trollenwereld en de kijk op die wereld van Poppy wordt door mekaar geschud wanneer ze te weten komt dat er véél meer trollenwerelden zijn, elk met hun stijl. Rock, klassiek, country... noem maar op. Maar de Rocktrollen willen alle snaren voor zich, waardoor enkel nog in hun wereld muziek zou zijn. De rocktrollen zijn dus de villain. Op zich wel een leuk verhaaltje, dat ook voor de jongere kijker niet te moeilijk is om volgen. Tegelijk zorgt het verhaal ervoor dat de muziek in de film gevarieerder wordt, waardoor de film op muzikaal vlak al beter is dan het origineel.

Een betere film als sequel is niet vanzelfsprekend voor animatiefilms, maar Trolls World Tour doet het dus wel. De bekende personages zijn terug en nog steeds even leuk en ook het stemmenwerk is weer prima. Dat kan niet anders dat stemkanonnen als Kendrick en Timberlake in de voice booth, maar ook de stemmen van eigen bodem van de eerste film zijn terug met Laura Tesoro en Jonas Vermeulen. Simpel, maar tof verhaal, goede muziek, goed stemmenwerk én een film die weer enorm kleurrijk is. Jammer dat je die niet op het grote scherm kon kijken. Wij hebben dan wel een privé bioscoop in huis met gigantisch scherm, maar dat zal niet iedereen hebben. Maar op televisie komt de muziek en de kleurrijke setting er natuurlijk ook goed door. Een vrolijke film, kleurrijk en met pakken goede muziek. Meer moet dat niet zijn, toch?

Nee, meer moet dat niet zijn, en al zeker niet voor het jongere doelpubliek. Al is het door het uitstekend presteren van de stemmencast - zowel de Engelse als Vlaamse - en de aanstekelijke, goede muziek ook gewoon een toffe film voor de oudere kijker, zeker als je hem samen met je kinderen kijkt. Maak er een feestje van!

8,5/10