Blu-ray Review: The Protégé

Format: Blu-ray Genre: Actie Speelduur: +/- 109 minuten

Regisseur: Martin Campbell

Acteurs: Maggie Q, Samuel L. Jackson, Michael Keaton, Ori Pfeffer, ...

Beeld: 2.39:1 Taal: DTS HD 5.1 | Engels, Frans Ondertitels: Nederlands, Frans

The Protégé is een nieuwe film met twee Hollywoodiconen in de cast. Micheal Keaton en Samuel L. Jackson spelen beiden een rol in de nieuwe film van regisseur Martin Campbell. Met Maggie Q, die de voorbije jaren toch wel leuke rollen speelde in onder meer de serie Designated Survivor en Death of Me lijkt de cast al goed te zitten. Maar is de film dat ook?

De film begint wel heel erg cool. We zien Een Samuel L. Jackson als een retecoole huurmoordenaar - maar hij is altijd retecool natuurlijk - en ook Maggie Q maakt indruk als huurmoordenaar in haar eerste scènes. De film lijkt een coole en humoristische dynamiek te dragen tussen Jackson en Q's personages. Het is dan ook heel erg jammer wanneer het moment komt dat Moody (Jackson) vermoord wordt. Het is dan wanneer de film zijn verhaal pas echt van start gaat en meteen ook wanneer de film meteen wat minder wordt. Het wordt dan een wraakfilm waar Anna de mensen wil vermoorden die Moody hebben omgelegd, maar meteen mis je de interactie tussen Samuel L. Jackson en Maggie Q.

Die was zo sterk dat de film het verlies van Jackson niet meteen overkomt. Niet dat The Protégé opeens een slechte film heef,t maar het ontbreekt iets. De actie wordt nochtans goed en Micheal Keaton weet zijn personage ook goed neer te zetten, maar het verhaal ontbeert originaliteit en - we zeggen het nog eens - de humor en interactie tussen Moody en Anna ga je als kijker heel erg missen. Het is alsof ze en lekkere wortel voor je neus bengelen en het dan ongenadig weghalen en de riool inwerpen. De film blijft degelijk, maar het had méér kunnen zijn dan dat.

Michael Keaton, Samuel L. Jackson, Maggie Q... een cast die indruk maakt, maar helaas wordt één van de acteurs snel uit de film getrokken en is het vanaf dan toch wat minder. Gelukkig weten een goede Keaton, Q, en degelijke actie er nog een aangename wraakfilm van te maken.

7/10