Blu-ray Review: The Little Things

Format: Blu-ray Genre: Thriller Speelduur: +/- 128 minuten

Regisseur: John Lee Hancock

Acteurs: Denzel Washington, Jared Leto, Rami Malek, Natalie Morales, Isabel Arrazaia, ....

Beeld 2.40:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, DD 5.1 | Duits, Frans, DD 2.0 | Engels, Duits

Ondertiteling: Nederlands, Frans, Engels, Italiaans, Duits

Extra's: The Little Things: Four Shades of Blue, A Contrast in Styles

Films over seriemoordenaars zijn vaak een hit. Eén van de klassiekers in het genre was Seven, en met Brad Pitt, Morgan Freeman en Gwyneth Paltrow had de film ook een sterrencast. Een seriemoordenaar en een sterrencast lijken dus een goede combinatie. Dat was reden genoeg om reikhalzend uit te kijken naar The Little Things, met onder meer Jared Leto, Rami Malek en Denzel Washington.

Een heuse sterrencast dus, dat kan toch niet mislopen? Zeker als je weet dat Malek en Washington een detectiveduo vormen en Leto de rol van verdachte seriemoordenaar op zich neemt. Twee dingen zijn belangrijk: zijn Malek en Washington een goed duo en weet Leto zich te storten in de rol van verdachte? Dat zijn twee dingen waar we volmondig ja! op kunnen antwoorden. Malek en Washington spelen enerzijds een klassiek rechercheurduo, en anderzijds een atypisch. De ene is inderdaad een rebel met lak aan regels, de andere is een braverik. En hier is niet de jonge agent de rebel, maar het personage van Washington .Dat zorgt voor een hele leuke dynamiek die je niet verwacht en beide zitten goed in hun rollen.

Wat de film wat minder goed doet, is het verhaal sterk uitbouwen. Het verhaal is best goed, maar wordt vrijwel volledig gedragen door de acteurs. Leto doet het goed als de verdachte die wat dolt met de rechercheurs. De interactie tussen de personages is wat de film interessant houdt, en het verhaal is wel degelijk maar van een film met een cast van dit formaat verwachten we net wat meer. Het is bijvoorbeeld een ideale film om van Washington zijn personage een getormenteerd man te maken. Dat probeert de film ook, maar het slaagt er niet in om dat goed te brengen. Net zoals de spanning op bepaalde momenten niet goed overgebracht wordt naar de kijker. Vergis je niet: het is een degelijke thriller, maar ook niet meer dan dat. Zonder de geweldige vertolkingen was het een film die niet boven het maaiveld zou turen...

Er zijn heus veel slechtere thrillers dan The Little Things, maar met een cast waar Leto, Washington en Malek deel van uitmaken, verwachten we een spannende topfilm die ons tot het einde in het ongewisse laat. Dat is deze film helaas niet. Het is wel best een degelijke thriller met spanningen tussen de personages en goede vertolkingen, maar verhaalgewijs laat de film wat steken vallen.

7/10