Blu-ray Review: The Comeback Trail

Format: Blu-ray Genre: Komedie Speelduur: +/- 103 minuten

Regisseur: George Gallo

Acteurs: Robert De Niro, Morgan Freeman, Tommy Lee Jones, Eddie Griffin, ...

Beeld: 2.39:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels Ondertitels: Nederlands

Label; Dutch Filmworks

Hey, tijd voor een nieuwe remake! Ik hoor je al zeggen: remakes zijn vaak niet al te geweldig, maar The Comeback Trail uit 1982 was gewoon een hele leuke film en met de cast die regisseur George Gallo verzameld heeft kon dit toch nog wel eens iets worden. De Niro, Freeman, Tommy Lee Jones... Klinkt goed, toch?

Wel, tenminste als ze hun best doen. Het trio speelt op hun oude dag vaak in zeer matige films, maar we hebben bij deze prent al snel door dat het anders gaat zijn. De Niro speelt een producer met geldproblemen die zijn lening niet kan terugbetalen aan crimineel Reggie Fontaine, gespeeld door Morgan Freeman. Zijn plan? Een fake western filmen met oude ster Duke Montana (Lee Jones), hem doen omkomen en het verzekeringsgeld opstrijken. Het doet deugd om zeggen, maar de drie grijze filmsterren zijn nog eens in vorm. Vooral De Niro en Lee Jones dan. Zij spelen hun komische timing volop uit.

Dat zorgt voor een erg vrolijke film terwijl De Niro toch een producer speelt die Lee Jones wil vermoorden. Maar dat levert een leuk kat-en-muisspelletje op waar Duke Montana zich niet bewust van is. De film blijft vrij dicht bij het origineel, maar is géén matige remake geworden. Het samenspel tussen de drie oude sterren, de humor en Montana die maar niet wil sterven levert een erg toffe film op. Of hoe de film bewijst dat remakes niet altijd onnodig zijn. Enig minpuntje is misschien dat de film wat slabakt in de helft van het verhaal, maar snel pikt het tempo weer op en krijgen we alweer volop humor.

Eerlijk is eerlijk: de film is voor ons al geslaagd omdat de drie heren De Niro, Freeman en Lee Jones nog eens met volle goesting en vooral goéd zien acteren. Goed, het is wel een toffe comedy en geen grote cinema, maar meer moet dat vaak niet zijn. Het is een geslaagde, zeer toffe remake van de film uit 1982.

7,5 / 10