Blu-ray Review: The Boss Baby - Family Business

Format: Blu-ray Genre: Animatie Speelduur: +/- 107 minuten

Regisseur: Tom McGrath

Stemacteurs: Alec Baldwin, Amy Sedaris, James Marsden, Eva Longoria, ...

Beeld: 2.39:1 Taal: Dolby Atmos | Engels, DD+ 7.1 | Engels, Frans, Nederlands, DD 5.1 | Vlaams, Portugees

Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels, Spaans, Portugees

Extra's: Prinses Templeton: Een verhaal met een staartje, Verwijderde Scène, Blijf Jong: De Grote Baby's Achter Boss Baby, ...

Geloof het of niet: The Boss Baby-film is al 4 en een half jaar oud. Die animatiefilm deed het heel erg goed, was erg populair en dat leidde zelfs tot een geanimeerde televisiereeks voor Netflix. Die serie kon echter nooit het niveau halen van de eerste film. Daarom waren we des te blijer te horen dat er een nieuwe bioscoopfilm kwam, want ook ouders konden de film smaken. Zijn we nu nog zo blij?

De makers hebben in ieder geval al één goede keuze gemaakt: ze gaan niet verder met Ted en Tim als baby en grotere broer. Beiden zijn nu volwassen en de manier waarom Ted met Kerst arriveert bij Tim's thuis, is fenomenaal. Na een Boss Baby te zijn, is hij blijkbaar als volwassen man ook een grote baas geworden die rond gooit met geld. Dat levert van bij de start enkele hilarische scènes op en wanneer duidelijk wordt dat Tim's babydochter Tina ook een boss baby geworden is, gaat het verhaal pas echt van start. Vanaf dan wordt het alleen nog maar grappiger. Net als de eerste film is het een hele leuke film om als ouder samen met je kind te kijken.

De humor is top, het stemmenwerk is echt goed en het concept dat Babycorp een drankje heeft uitgevonden om volwassen mensen 48 uur lang te veranderen in baby's is een opsteker voor het verhaal. Tim en Ted worden dus terug klein om Tina te helpen in de strijd tegen een villain die alle baby's stout wil maken. Op zich is dat echt geen ingewikkeld verhaal, maar in zijn eenvoud is de humor fantastisch, ziet de film er uit alsof hij uit de Pixar-stal komt en is het lachen van begin tot eind. Een goeie eerste film volgen is nooit makkelijk, maar de tweede film is minstens even grappig, zoniet nog beter. Het doet ons alleszins de verschrikkelijke Netflix animatiereeks vergeten.

The Boss Baby 2 is een heel erg leuke film. Alweer. De televisieserie was een ontgoocheling, maar de twee films zijn nu beiden en komisch kijkstuk dat er goed uitziet én leuk is om mee te kijken met de kinderen. Wat ons betreft moet de filmreeks nog niet ophouden.

8/10