Blu-ray Review: The Blacklist - Seizoen 7

Format: Blu-ray Genre: Drama Speelduur: +/- 19 X 45 minuten

Regisseur: Bill Roe; e.a.

Acteurs: James Spader, Megan Boone, Diego Klattenhoff, Harry Lennix, Hisham Tawfiq, ...

Beeld : 1.78:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels Ondertitels: Nederlands Frans, Engels

Extra's: Onbekend Terrein: Een Seizoen Vroegtijdig Stop Gezet, Deleted Scenes, Blooper Reel, Achter de Schermen, Cast & Crew Commentaar, Brian Dennehy Hommage

Label: Sony Pictures Home Entertainment

The Blacklist was een reeks die ondertussen jaren geleden op een spectaculaire manier begon: de meest gezochte crimineel die de FBI binnenstapte, op de knieën ging zitten en enkel wou praten met een stagaire, Elizabeth Keen. Nu, zeven seizoenen later, is Elizabeth een doorwinterde agente, is er héél veel gebeurd en lijkt het verhaal van Reddington in sneltempo te ontwikkelen.

De afgelopen twee seizoenen kwamen we heel veel te weten over Red, zijn relatie met Elizabeth en haar moeder, Katarina Rostova. Dat resulteerde in een spectaculaire finale en de ontvoering van Reddington door Rostova en daar gaan we nu mee voort. En dat geeft dit zevende seizoen meteen een vliegende start. Dembe, Liz en de Task Force zijn op zoek naar Red, via één van de Blacklisters en dat zorgt voor een hoog tempo in de eerste afleveringen. Wie dacht dat de serie wat trager werd, wordt meteen getrakteerd op een versnelling qua verhaal en actie. Daarna... valt het verhaal wat stil. Het seizoen heeft dus wel wat problemen met pacing en dat heeft een duidelijke reden.

Na een sterke start en het persoonlijke verhaal van Red en Liz dat nog meer uitgebreid wordt, worden er weer allerhande Blacklisters tegen aan gegooid die wat willekeurig gekozen lijken. Ze dragen niet altijd veel bij tot het verhaal, hoewel de cases wel interessant blijven. De makers verliezen het verhaal rond Red echter niet uit het oog en rond hem blijft alles wat ontwikkelen. Oude vijanden duiken op, we komen wat meer te weten over de man die mysterieus doet en boeiend blijft het wel. Het einde van het seizoen heeft duidelijk problemen om af te ronden, maar daar hebben de makers een goeden reden toe: COVID-19. Het seizoen moest vroegtijdig afgebroken worden door de pandemie, dus krijgen we nog een mogelijk boeiend achtste seizoen.

The Blacklist is al zeven seizoenen een interessant te volgen drama, en dat blijft ook nu zo. James Spader blijft onnavolgbaar als Raymond Reddington en de ontwikkelingen stapelen zich op. Het seizoen kent wel wat problemen met het tempo en werd geplaagd door COVID-19, maar we kijken toch weer uit naar de ontwikkelingen tijdens het achtste seizoen.

7,5/10