Blu-ray Review: The Bad Guys

Regisseur: Pierre Perifel

Stemacteurs: Sam Rockwell, Akwafina, Anthony Ramos, Marc Maron, ...

Beeld: 2.39:1

Taal: Dolby Atmos | Engels, Dolby Digital Plus: 7.1 | Frans, Nederlands, DD 5.1 | Vlaams

Ondertitels: Nederlands, Engels, Frans

Extra's: Deleted Scenes, Making of, Ijssalon van Slang, Team Samenstellen, De Cast leest het script, In de tekenkamer

Het is volop zomer en dat wil zeggen dat zowel in de bioscoop en in de winkelrekken allerlei animatiefilms verschijnen. Bad Guys was één van die films die in de lente verscheen. Een verhaal van slechteriken die moeten doen alsof ze brave jongens zijn. Met een stemmencast om u tegen te zeggen. Leveren zoveel bekende namen ook een toffe film op?

Ach, een kinderhand is natuurlijk gauw gevuld, maar als ouder wil je toch graag iéts hebben aan de films die je met je kind gaat kijken. Om met de deur in huis te vallen: Bad Guys is zo'n film waar je als ouder iets aan hebt. De dierenbende, bestaande uit Wolf, Tarantula, Haai, Piranha en Slang, wordt spectaculair geïntroduceerd in een begin dat erg energierijk en cool is. Dat is niet het tempo dat de hele film wordt aangehouden, maar hij blijft wel over de hele lijn erg vermakelijk. Niet dat er verhaalgewijs veel verrassingen zijn of er iets origineels gebeurd, maar de personages maken de boel heel erg leuk.

Dreamworks weet natuurlijk hoe ze leuke animatiefilms moeten maken, en dat doen ze nu opnieuw. De bende is goed vormgegeven met elk hun distinctieve look en karakters die sterk worden tot leven gewekt door grote namen als Awkwafina, Marc Maron, Halmilton-ster Anthony Ramos en meer. Ook de Vlaamse stemmencast mag gezien worden met namen als Matteo Simoni en Ruth Beeckmans. Stemmenwerk: top, visuals: een feest, maar het verhaal is dus misschien net dat tikkeltje minder. Al mag dat het kijkplezier niet vergallen, want het blijft een fijne, coole animatiefilm met een hoog tempo en veel spirit.

The Bad Guys is opnieuw een sterke animatiefilm van Dreamworks met coole personages die heel erg goed vooruit gaat, en straf stemmenwerk kent. Het verhaal is evenwel niet heel erg origineel, en het verrast niet, maar laat dat het kijkplezier vooral niet vergallen.

8/10