Blu-ray Review: The Addams Family 2

Format: Blu-ray Genre: Animatie, Komedie Speelduur: +/- 93 minuten

Regisseur: Greg Tiernan, Conrad Vernon, Laura Brousseau

Stemacteurs: Oscar Isaac, Chloe Grace Moretz, Charlize Theron, ... VL cast: Manou Kersting, Walter Baele, Tinne Oltmans

Beeld: 1.85:1 Taal: DTS HD 7.1 | Engels, Nederlands, Frans DD 5.1 | Vlaams Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels

Extra's: Samen zijn we Addams, Moed om gestoord te zijn, De rondreis-checklist

De Addams-family films en de serie staan in het collectief geheugen gegrift, maar kreeg enkele jaren geleden navolging met de animatiefilm. Die animatiefilm kende heel veel succes en de gestoorde familie is nu terug met een sequel. Weet die evenzeer entertainend te zijn als de eerste film?

We kennen allemaal de personages uit The Addams Family, maar voor deze tweede film proberen ze iets anders. Ze worden in een andere omgeving gestopt en daaruit vloeit een soortement geanimeerde actiefilm en draait het minder om de gestoorde familiebanden. Een beproeft recept wordt veranderd en dat is niet altijd positief. Dat er ook zoveel scenaristen én regisseurs aan deze film werkten, blijkt dat ook niet. De film gaat alle kanten uit en weet niet goed wat het wil en ook de verschillende bekende personages uit de familie krijgen uiteenlopende verhalen die soms op niets slaan, en in andere gevallen zoals bij Wednesday en neef IT wél interessant zijn.

Het blijft op de eerste plaats natuurlijk een animatiekomedie voor een jonger publiek en op dat vlak zal de film wel scoren. Hoewel het verhaal wat rommelig is en de personages niet op hun best gebruikt worden, is het wel zo dat het doelpubliek de film gewoon heel grappig gaat vinden. Het is iets minder tof om mee te kijken voor ouders en misschien volwassen fans van The Addams Family, maar de jongere kijkers gaan gewoon een leuk anderhalf uur beleven. Als oudere fan blijven we wel wat op onze honger zitten, maar misschien moeten we beseffen dat deze animatiefilms niét voor ons gemaakt zijn?

Moesten we de film beoordelen op continuïteit en wat de film is tegenover de serie en live-action films, zou het er niet goed uitkomen. Maar de film is duidelijk gemaakt voor een ander doelpubliek en voor hen is dit gewoon een leuke film met voldoende leuke humor, knotsgekke situaties en een hoog tempo.

7/10