Blu-ray Review: Superman & Lois - Seizoen 1

Speelduur: +/- 15 X 44 minuten

Regisseur: Gregory Smith, e.a.

Acteurs: Tyler Hoechlin, Elizabeth Tulloch, Alex Garfin, Jordan Elsass, ...

Beeld: 2.35:1

Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, DD 5.1 | Frans Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels, Deens, Zweeds

Extra's: Superman: Alien Spirit, Superman & Lois: Legacy of Hope, Never Alone: Heroes and Allies, DC Fandome Panel

Iedereen zit te roepen naar films met één van 's werelds bekendste superhelden: Superman. Henry Cavill is ieders favoriete super de dag van vandaag, maar er is er natuurlijk eentje op het CW: Tyler Hoechlin. Na enkele optredens in de serie Supergirl, krijgt hij nu zijn eigen reeks: Superman & Lois. Het eerste seizoen ligt nu in de rekken.

Het concept van deze serie is helemaal anders dan bijvoorbeeld de televisiereeks van de jaren '90: Lois & Clark: The New Adventures of Superman. Geen Metropolis of Jimmy (want die werkt met Kara in de serie Supergirl), maar het leven in Smallville. Daar zien we Lois en Superman hun aanpassen aan het alledaagse leven. Mét kinderen. Een resultaat van de crossover Crisis on Infinite Earths in het CW-verse. De eerste afleveringen hebben dan ook niet zoveel tempo en voelen zelfs een beetje soap-achtig aan. Gelukkig weet het seizoen na enkele afleveringen wel zijn flow te vinden en wordt het allemaal iets interessanter.

Je moet dus door de eerste paar episodes bijten, waarin de wereld neergezet wordt. Tulloch en Hoechlin staan best goed te acteren, maar het wordt toch pas echt goed wanneer er actie is en hij zijn Supermanplunje aantrekt. Dat straalt ook negatief af op het personage van Lois. Het is moeilijk voor de makers om haar in het verhaal te betrekken en een even groot aandeel te geven. Wat je verwacht, want ze is ook een titulair personages. Tulloch doet dat goed als Lois, maar Teri Hatcher blijft ongeëvenaard. Het blijft dus altijd echter altijd wachten op Superman die zijn ding doet. Luthor maakt ook een opwachting, en Smalville is gemoderniseerd voor dit verhaal. De serie doet dus vrij veel in zijn eerste seizoen, en dat valt best in de smaak. Het is niet perfect, maar wel entertainend en op zijn best wanneer het de dingen niet té serieus wil aanpakken.

Superman & Lois kent een entertainend eerste seizoen dat het moeilijk heeft om in de eerste afleveringen zijn flow te vinden, en het moeilijk heeft om Lois een evenwaardig personage te maken. Maar het geheel zit goed, en de setting is best interessant, met Smallville en de tweeling. Een geslaagd eerste seizoen.

8/10