Blu-ray Review: Supergirl - Seizoen 6

Regisseur: Jesse Warn, e.a.

Acteurs: Melissa Benoist, David Harewood, Mehcad Brooks, Chyler Leigh, ...

Beeld: 2.39:1

Taal: DTS-HD 5.1 | Engels DD 5.1 | Duits, Japans, Engels, DD 2.0 | Frans,

Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels, Japans, Duits

Extra's: Farewell Tribute to Supergirl, Deleted Scenes

Het CW-verse, wat voorheen het Arrowverse noemde, lijkt op zijn einde toe lopen. Enkel Supergirl en The Flash liepen nog, en Super Girl's laatste seizoen is nu op Blu-ray en DVD verkrijgbaar en The Flash zou nog één laatste seizoen krijgen. Supergirl groeide na een twijfelend eerste seizoen uit tot een goede en amusante reeks. Zorgt dit zesde seizoen voor een prima afsluiter?

Na de cliffhanger van seizoen 5 gaat het zesde seizoen daar meteen op voort waar Lex Luthor de mensheid wil hersenspoelen. Het is opvallend dat de eerste aflevering daar snel komaf mee maakt. Té snel. Hij belandt erdoor voor de rechtbank, Kara a.k.a Supergirl belandt in de Phantom Zone. De Phantom Zone is een bekend iets uit de comics. Een plek waar tijd stilstaat. De adaptatie in deze televisiereeks is best goed, en we zien Kara en haar vrienden die haar zoeken zeven afleveringen lang ploeteren in The Phantom Zone. Misschien iets te lang, maar daar wordt de fundering gelegd voor de allerlaatste slechterik van de Supergirl-reeks, Nxyly. Weer zo een onuitspreekbare naam zoals Mxyzptlk, maar hey, het is wel een interessant personage.

Een interessant personage omdat ze de totems wil en de aarde wil overnemen. En in tegenstelling tot Jon Cryers' Lex Luthor komt dat personage beter over. Lex Luthor komt haar nog wel flankeren, maar voor hem is het eerder een bijrol. Luthors' personage wordt een beetje gedegradeerd, wat jammer is, maar uiteindelijk heeft het personage nog een verrassing in petto. Het laatste seizoen is er eentje in twee snelheiden. Tijdens en na de Phantom Zone. Dat resulteert in een seizoen dat niet alles er uit haalt wat er in zit voor een laatste seizoen. Dezelfde, leuke sfeer blijft ondanks de blijvend komende dreigingen er wel inzitten, maar er lijkt inderdaad alles uitgehaald te zijn wat er uitgehaald is.

Supergirl seizoen 6 is niet het beste seizoen van de reeks, maar het blijft eentje die leuk is om zien. De eerste aflevering wordt wel wat snel afgehandeld en het loopt met de Phantom Zone - die anders goed gebruikt wordt - op twee snelheden. Desondanks een toffe afsluiter voor de fans.

7,5/10

© Game4me