Blu-ray Review: Supergirl - Seizoen 5

Format: Blu-ray Genre: Actie Speelduur: +/- 19 X 42 minuten

Regisseur: Jesse Warn, ea.

Acteurs: Melissa Benoist, David Harewood, Mehcad Brooks, Katie McGrath, ...

Beeld 2.39:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, DD 5.1 | Duits, 2.0 | Frans Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans

Extra's: DC Comic-Con Panel 2019, Deleted Scenes, Gag Reel

Met het einde van Arrow, wordt er gekeken naar andere superhelden om het hernoemde Arrow- naar CW-verse in stand te houden, en Supergirl is daar eentje van. Lois and Clark krijgen een eigen reeks, maar het zusje van Superman heeft al vijf seizoenen in de winkelrekken liggen. Blijven de avonturen van Kara en haar vrienden boeien?

Er verandert wel wat in dit vijfde seizoen. CatCo krijgt een nieuwe eigenaar, de Luthor-familie speelt een steeds groter wordende rol, er zijn enkele nieuwe personages én er is een nieuw pak voor Supergirl. De onthulling van haar nieuwe outfit is overigens een tenenkrullend momentje om 'seksisme van het rokje' tegen te gaan. Het is allemaal niet aerodynamisch en wanneer Brainy haar nieuw pak onthuld, roept ze uit 'Pants?!'. Tenenkrullend. Los daarvan is het best een coole look en zijn er nog andere dingen die wat minder zijn dit seizoen. De nieuwe personages zijn niet heel erg boeiend en Brainy gaat op een bepaald moment zij aan zij met Lex, wat erg jammer is.

Brainy is één van de leukste personages en om hem dan zo te zien.... Maar dat is niet het minste. Het minst leuk is misschien dat de vriendschap van Kara en Lena Luthor niet zo heel erg uitgespeeld wordt. Lena weet nu dat Kara Supergirl is, en daar had meer mee kunnen gedaan worden. Die oorzaak ligt vooral bij het feit dat er véél gebeurd dit seizoen, wat dan weer een pluspunt is. Het is elke aflevering boeiend en er is altijd wel iets anders gaande. Wat er enerzijds positief is, zorgt dus voor andere minpunten. Daardoor is dit seizoen toch iets minder dan voorgaande seizoenen, ondanks de boeiende verhalen en onder meer de sterke vertolking van Jon Cryer als Lex Luthor.

Het vijfde seizoen van Supergirl heeft genoeg goede elementen, maar er zijn ook enkele elementen die het allemaal wat minder maken. Dat is jammer, maar het is allemaal een beetje het gevolg van teveel in één seizoen te willen stoppen. Het is nog steeds een degelijk seizoen, maar we hopen dat het zesde seizoen toch nog een tandje bijsteekt.

7/10