Blu-ray Review: Spider-Man - No Way Home

Format: Blu-ray Genre: Actie Speelduur: +/- 117 minuten

Regisseur: Jon Watts

Acteurs: Tom Holland, Zendaya, Willem Dafoe, Benedict Cumberbatch, Jacob Batalon, ...

Beeld: 2.39:1 Taal: DTS HD 5.1 | Engels, Frans, Duits Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels, Turks

Extra's: Easter-Eggs in an Alternative Universe, The Villain Universe, Doctor Strange's World, Collission of Realities, Union of Spider-Men

Label: Sony Pictures Home Entertainment

De Spider-Man films van Tom Holland zijn een inslaand succes. Sinds zijn eerste optreden in de Civil War-film verscheen Tom Holland zijn Spider-Man al in drie Marvel-films plus twee van zijn eigen Spider-Man films en de populariteit is onwaarschijnlijk. De tweede Spider-Man film eindigde met de onthulling van zijn identiteit, dankzij Mysterio. Hoe loopt dat af?

De derde film gaat direct voort op de onthulling op het einde van de tweede film. Zijn leven lijkt om zeep, maar ook MJ en Ned hun leven loopt niet van een leien dakje. In een poging om het recht te zetten en iedereen te doen vergeten dat hij schuil gaat onder de kap van Spider-Man, vraag hij hulp aan Doctor Strange en een mystieke spreuk. Dat moet een serieus moment zijn, maar zelfs dan weet de regisseur en een dosis humor in te stoppen en loopt de spreuk mis. Het is op dat moment dat de poorten van andere universa opengezet worden. Niet alleen voor oude bekend schurken als Green Goblin, Elektro en anderen, maar ook voor andere Spider-Men... Op dat vlak zorgt No Way Home voor heel wat fan-service. Maar zonder het geforceerd te doen lijken.

Het zijn geen snelle cameo's om fans van de Maguire en Garfield-films gunstig te stemmen, ze krijgen echt een vrij grote rol in de film. Holland zijn Peter Parker wil de schurken uit andere universa helpen om hun menselijkheid te vinden en werkt daarvoor samen met de twee andere Parkers. De interactie tussen de drie Spider-Men is echt goed en zowel Tobey Maguire als Andrew Garfield zitten meteen terug in hun rol. Het is heel erg leuk om zien en hun interactie brengt ook heel wat humor mee. Er zijn genoeg films die cameo's en cross-overs proberen te doen en er schromelijk in falen, maar hier voelt het goed en levert het een dynamische, grappige en ontroerende film op. Want er gebeuren ook drama's, die we hier niet verklappen. Maar het tekend Holland zijn personage en ook het einde kan op ontroering rekenen. Dit is gewoon één van de beste Spider-Man films ooit en alles wat je wil, zit er ook in.

No Way Home is de perfecte culminatie van alle Spider-Man films sinds de eerste met Tobey Maguire uit 2002. Hoewel fan-service vaak als iets negatief wordt beschouwd, doet deze film het op de juiste manier en levert het perfect popcornentertainment op dat ook nog eens weet te ontroeren. Een ijzersterke derde film voor Holland.

9/10