Blu-ray Review: Sing 2

Format: Blu-ray Genre: Komedie Speelduur: +/- 109 minuten

Regisseur: Garth Jennings, Christophe Lourdelet

Stemacteurs: Taron Eggerton, Matthew McConaughey, Scarlett Johansson, Reese Witherspoon, Nick Offerman, ...

Beeld: 1.85:1 Taal: Dolby Atmos | Engels, DD 7.1+, | Nederlands, Frans, Italiaans, DD 5.1 | Vlaams

Ondertitels: Nederlands, Engels, Frans, Italiaans

Extra's: Minifilmpjes: Alleen voor Gunters Ogen & Dierlijke aantrekkingskracht, ontmoet de animators, Leuke meezingers, leren dansen & meer, De Stemmen van Sing 2, Vanuit de tekenstudio, Zo Teken Je

Het is alweer zes jaar geleden dat de enorm muzikale film Sing op ons afkwam. Een wereld waarin dieren de plak zwaaien en leven. De koala Buster Moon wist zijn theater te redden met een muziekwedstrijd en nu, zes jaar later, is hij terug om een enorm grote show in een enorm groot theater in de grote stad in mekaar te steken. Dat gaat uiteraard niet zonder slag of stoot.

De meeste personages uit Sing 2 kennen we natuurlijk al en dat maakt het makkelijk om meteen mee te zijn. Het is alsof de zes jaar nooit gepasseerd zijn. De sterrenstemmencast met onder andere Taron Eggerton als de gorilla Mike is terug en dat maakt de film qua stemmenwerk alleen maar top. Ook Bono, die het nieuwe personage Clay speelt, doet het heel erg goed. Het is rond zijn personage dat het allemaal draait. De spectaculaire show van Buster kan niet lukken zonder Clay, een rockster op pensioen, en hij moet overtuigd worden. De weg daar naar toe is natuurlijk doorspekt met grappen, muziek en komische stukken. Vooral de slapstick comedy doet de film vooruit gaan, en bepaalde personages zijn daar beter in dan andere. Wat cool is aan deze film is dat hij grappig is voor jong én oud. Iedereen beleeft plezier aan deze film.

Uiteraard heeft ook deze film een fenomenale soundtrack en mag Taron Eggerton zijn schuur weer opentrekken. We weten allemaal dat hij kan zingen, nog meer na zijn vertolking van Elton John in Rocketman. Liedjes als Break Free, Goodbye Yellow Brick Road en vele anderen zijn fantastisch en de combinatie van het vocale en visuele zorgen voor een feest als ze in zingen uitbreken. Het draait wel niet alleen om muziek. Het verhaal gaat goed vooruit en de reis van Clay zijn persoonlijkheid van gedegouteerde, norse man naar ... wel, we spoilen niets, werd goed uitgeschreven. Net als in de eerste Sing zit er emotie en wat diepte in. Dat culmineert in een goede film die geen moment verveelt en een goed einde kent.

De eerste Sing was heel goed, deze is minstens even goed. Muzikaal enorm sterk een ook visueel én qua humor opnieuw een enorm sterke en toffe film. Het nieuwe personage van Clay voegt heel wat toe en ook de Vlaamse stemmencast met onder meer Walter Baele, Sien Eggers, Alex Agnew en Rick Verheye doet het enorm goed.

8,5/10