Blu-ray Review: Primal - Seizoen 2

Genre: Animatie

Speelduur: +/- 10 X 22 Minuten

Regisseur: Genndy Tartakovsky

Stemacteurs: Aaron LaPLante, Leatitia Eido, Fred Tatasciore, ...

Beeld: 2.40:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels

De Adult Swim-reeks van een dinosaurus en een holbewoner die samen een onwaarschijnlijke vriendschap opbouwen en avonturen beleven, was in zijn eerste seizoen een succes. Het mag dus niet verwonderen dat er een tweede seizoen van gekomen is, en dat is nu verkrijgbaar in de handel. Even leuk als het eerste seizoen?

Genddy Tartakovsky 'struck gold' met zijn reeks over de bevriende dinosaurus en holbewoner. De relatie wordt ook in dit tweede seizoen op treffende wijze neergezet, waardoor je echt gaat meeleven met de twee hoofdpersonages, terwijl ze toch weer gevaarlijke avonturen beleven. Eén van die avonturen zet natuurlijk het tweede seizoen in gang, met de ontvoering van Mira, die Spear en Fang gaan zoeken en bevrijden. Dat levert spannende scènes op en dat houdt niet op wanneer ze Mira uiteindelijk bereiken. Haar bevrijden bleek maar het halve werk en vandaar krijgen Spear en Fang nog gevaarlijkere situaties voorgeschoteld.

Er zitten ook gewoon treffende thema's in zoals de betrouwbaarheid en de aard van het menselijke beestje, en het gewelddadige dat in eenieder schuilt. Die verhalen worden niet 'on the nose' gebracht, maar op een goede manier waardoor het naadloos in het verhaal verweven wordt, zonder belerend over te komen. De actie wordt alleen maar beter naarmate de tien afleveringen vorderen en de animatiestijl die het eerste seizoen zo typeerde, is ook helemaal terug. Het past bij de dino en de holbewoner: wat bruusk, maar toch cool. Wat ons betreft, zou dit helemaal niet moeten stoppen na deze tweede reeks.

Primal weet een uitstekende relatie neer te zetten tussen Spear en Fang en doet dat in verhalen die eng, actievol en cool overkomen. De tien afleveringen kennen geen zwak moment en het is een reeks die je met gemak kan bingen. Laat dat derde seizoen maar komen.

9/10

.