Blu-ray Review: Poker Face

Genre: Thriller

Speelduur: +/- 95 minuten

Regisseur: Russell Crowe

Acteurs: Russell Crowe, Liam Hemsworth, RZA, Aden Young, ...

Beeld: 2.39:1 Taal: DTS-HD 5.1 | EngelsvOndertitels: Nederlands

Iedereen heeft wel geheimen die hij met zich meedraagt. En wie zegt dat hij geen geheimen heeft, die liegt. De vraag is dus niet of je geheimen hebt, maar wat er voor nodig is, dat je jouw geheimen openbaar maakt. Geld kan wel eens een trigger zijn, zo blijkt.

Of dat is toch althans wat de film Poker Face als uitgangspunt heeft. De prent, geregisseerd door Russel Crowe die ook de hoofdrol voor zijn rekening neemt, gaat over een tech-miljardair die rijke mensen uitnodigt voor een pokerspel op zijn landgoed. Meer geld te winnen dan ze ooit gezien hebben, maar ze moeten wél hun geheimen vertellen. Dat lijkt een goeie opzet voor een sterk verhaal a la Parelvissers, maar helaas wordt die premisse nooit sterk uitgewerkt. Het aan tafel zitten en potentiële geheimen onthullen gaat veel te snel voorbij omdat een diefstal van zijn dure kunstwerken centraal komt te staan.

Het is best iets ingewikkelder als dat, maar het voelt aan alsof het er tussen komt lopen, en dat dit een straffe thriller had kunnen zijn die zich geheel aan de pokertafel afspeelde. Dat is het niet en het komt rommelig over. Wat wel sterk is, is dat het personage van Russell Crowe de touwtjes altijd in handen lijkt te hebben. Er zijn ook enkele verhaaltwists die je niet ziet aankomen en best interessant zijn, maar het geheel lijmt niet goed. Ook qua actie had er iets meer gekund. Er zit wel een grote actiescène in, maar de spanning ontbreekt er in. Russell Crowe kan beter dan dit.

Dit had een Tartino-eske film kunnen zijn met spanning van begin tot eind, terwijl ze aan de pokertafel zitten, maar dat is het niet geworden. Het uitgangspunt is interessant, maar helaas wordt het niet sterk uitgewerkt. De film heeft zijn momenten en saai is het niet, maar Crowe kan beter.

6/10