Blu-ray Review: Out of Death

Format: Blu-ray Genre: Actie Speelduur: +/- 96 minuten

Regisseur: Mike Burns

Acteurs: Jaime King, Bruce Willis, Tyler Jon Olson, Michael Sirow, Lala Kent, ...

Beeld: 2.39:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels Ondertitels: Nederlands

Label; Dutch Filmworks

It's A Bruce Willis world and we are all living in it. Je kan immers geen maand laten voorbijgaan of je komt een nieuwe film met Bruce Willis tegen in de sectie nieuwe DVD's en Blu-ray's. Sinds 2019 heeft hij 14!! IMDB-credits staan, en nog eens 14 films zijn op dit moment of aan het filmen of in post-productie. Nu en dan zit er iets goed tussen, maar met zoveel films zijn er vooral veel matige prenten bij. Is Out of Death één van die tegenwoordig zeldzaam goede films?

De premisse belooft alleszins niet zoveel goeds. Voor de zovéélste keer speelt Bruce Willis een ex- van iets. Ex-marinier, ex-soldaat, ex-huurmoordenaar, ex-agent en deze keer is het die laatste. Een politieman op rust die net zijn vrouw verloor en in een hutje in het bos woont. Het is een simpel verhaal van een jonge vrouw die getuige is van corrupte sherrifs waar iets bij misloopt en zij loopt ex-cop Jack tegen het lijf en samen proberen ze levend uit het bos te komen. Allemaal vrij eenvoudig en qua verhaal is het dus héél erg matig, net zoals de meeste films waar Willis tegenwoordig in te zien is. Jammer, want de legende van weleer verdient beter.

Toch willen we de film niet helemaal afbranden. Net zoals de meeste van zijn huidige projecten draait het niet echt om het verhaal, maar is het vooral te doen om de actie. De makers en uitgevers van deze films hebben als doelpubliek mannen die op vrijdagavond na een zware werkweek met een hersenloze actiefilm het weekend willen beginnen. Maar... een goede film is het niet. Willis heeft al slechter geacteerd, maar je voelt aan dat het gehaast is, en blijkbaar was het zo. Al zijn scènes werden gefilmd op één dag tijd, en dat toont. Het zoomen van shots, de beeldkeuze... Het is duidelijk dat er geen tijd was voor meerdere takes van een scène. Heel jammer, maar het is weer een vluchtig vehikel. Het heeft zijn plaats als B-actiefilm, maar we willen méér zien van Willis.

Bruce Willis moet dringend selectiever zijn in zijn projecten. We komen net van het matige Cosmic Sun en duikelen rechtstreeks in zijn volgende matige film. Met veertien films die in de volgende 24 maand verschijnen lijkt hij niet selectiever te worden.

6 / 10