Blu-ray Review: Marry Me

Format: Blu-ray Genre: Romantiek Speelduur: +/- 112 minuten

Regisseur: Kat Coiro

Acteurs: Jennifer Lopez, Owen Wilson, Chloe Coleman, John Bradley, ...

Beeld: 2.39:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, DD 5.1 | Frans, Spaans, Italiaans

Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels,Spaans, Italiaans, Noors, Fins, Zweeds

Extra's: Deleted Scenes, Gag Reel, Jennifer Unveiled, Behind the Camera, The Music of Marry Me, Live at Madison Square Garden, Married with Style, On My Way Lyric Video, Feature Commentary

Romantische films, en dan nog met Jennifer Lopez? Het is al even geleden. In andere genres is ze als actrice niet zo succesvol - of goed - maar in romantische films stelt de popster zelden of nooit teleur. En nu kan ze nog eens een popster spelen op het grote scherm? Dat moet geloofwaardig kunnen.

De film heeft een mierzoet romantisch idee: Kat, gespeeld door Jennifer Lopez, gaat trouwen met haar verloofde en wel tijdens een concert op het podium. Maar da's niet het romantische. Op het laatste moment blijkt dat hij haar bedrogen heeft en trouwt ze met een vreemde uit het publiek. Een iets origineler uitgangspunt, alleen is alles wat daarna volgt niet origineel te noemen. Want wat gebeurd er? Raad eens... Ik wacht... Jep, er bloeit iets tussen de popster en de volslagen vreemde. Goed, zeemzoet wordt het niet echt, maar het is toch een vreemd verhaal dat uitgroeid tot iets romantisch.

De on-screen chemie tussen Owen Wilson en Jennifer Lopez zit dan wel weer goed. Hun samenspel kan het wat doen vergeten dat het allemaal wat voorspelbaar is, en weinig origineel blijkt, en samen zijn ze wel leuk om bezig te zien. Owen Wilson doet het goed, en Lopez stelt in romantische films nooit teleur. De rest van de personages lijkt er helaas wel als bordkartonnen personages bij te lopen en alles rond de twee protagonisten doet er niet echt toe. Het verhaal weet niet meer te zijn dan het centrale focuspunt, maar dat pretendeert de film ook niet te zijn. Vooral dankzij knappe beelden en sterk samenspel, blijkt Marry Me een degelijke romantische prent.

Jennifer Lopez ontgoochelt nooit in een romantische rol, en ook nu weer. Zij en Owen Wilson spelen sterk samen en doen de minpunten van de film vergeten. Als je op een druilige avond een leuke romantische film wil zien, ben je bij Marry Me aan het juiste adres.

7/10