Blu-ray Review: Let Him Go

Format: Blu-ray Genre: Drama, Thriller Speelduur: +/- 113 minuten

Regisseur: Thomas Bezucha

Acteurs: Diane Lane, Kevin Costner, Kayli Carter, Ryan Bruce, Otto Horning, Will Britain

Beeld 2.39:1 Taal: DTS-HD 7.1 | Engels, Frans Ondertiteling: Nederlands, Frans, Engels, Portugees

Extra's: Making of, The Blackledges, Lighting the Way

Iemand verliezen is altijd tragisch. Maar soms komt een dood op een natuurlijke manier, via ouderdom. Je eigen kinderen afgeven is nog het ergste. Dat wil je niet meemaken en wens je niemand toe. Maar wat met kinderen van je kinderen? Je kleinkinderen? In Let Him Go is die kleinzoon wel een apart verhaal geworden.

Het verhaal draait rond grootouders Margaret en George, en hun kleinzoon Jimmy. Hun zoon, en diens vader, maken we maar heel kort mee en overlijdt vrij snel, wat leidt tot een flash forward. Drie jaar later is hun schoondochter hertrouwd en wanneer ze hem zien, lijkt hij tuig van de richel, niet goed voor hun kleinzoon en ze willen hem 'redden' uit de klauwen van die familie. Het spreekt vanzelf dat de spanningen tussen de grootouders en de nieuwe familie van hun kleinzoon erg oplopen, en de manier waarop dat gebracht wordt, is best wel sterk. Het verhaal en de tegenstellingen tussen de Blackledges en Weboys worden goed opgebouwd en het verhaal komt erg geloofwaardig over.

Die geloofwaardig wordt kracht bijgezet door de sterke vertolkingen. De Weboys, een verknipte familie, is stuk voor stuk goed gecast en zijn goed uitgeschreven en gespeeld. De dragende krachten van de film zijn echter Kevin Costner en Diane Lane. De chemie tussen hen zit erg goed en ze tonen dat ze beide vakmensen zijn die helemaal kunnen verdwijnen in een rol. Hun pijn van het verlies van hun zoon is voelbaar, al gaan ze er beiden anders mee om. De film krijgt een spannend kantje en evolueert zelfs naar een soort van actiefilm. De film gaat dus veel kanten uit, maar doet nooit zomaar wat .De focus en de spanning blijft en weet geen moment te vervelen.

Als er een prijs was voor meest dramatische hertrouwing, dan zou de schoondochter van Margaret en George met glans winnen. Haar verkeerde keuzes zorgen voor een spannende film met sterke vertolkingen. Een absolute aanrader.

8/10