Blu-ray Review: Legends of Tomorrow - Seizoen 4

Format: Blu-ray Genre: Actie Speelduur: +/- 16 X 40 Minuten

Regisseur: David Geddes, e.a.

Acteurs: Brendan Routh, Ciaty Lotz, Dominic Purcell, Nic Zano, Jess Macallan, ...

Beeld : 1.85:1 Taal: DD 5.1 | Engels, 2.0 | Frans Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels

Extra's: Post Production, DC LOT Post Production Theatre, Legendary Story Telling, Unaired Scenes, Gag Reel

Het superheldenseizoen op het CW is weer volop aan de gang. Terwijl de Crisis on Infinite Earths cross-over denderde op de Amerikaanse televisie krijgen wij de kans bij te benen met de DVD- en Blu-ray releases van de reeksen rond het Arrow-verse. Deze maand belandt onder meer het vierde seizoen van Legends of Tomorrow in de rekken. De reeks staat steeds garant voor ongebreidelde fun. Nu ook?

Het vorige seizoen zagen we de Legends allerlei tijdsanomalieën oplossen, en dit vierde seizoen stelt er zich een ander probleem: monsters die ontsnapt zijn en verspreidt zijn doorheen de tijd. Deze reeks staat altijd garant voor heel veel fun en absurditeit en op dat vlak neemt het seizoen direct een hoge vlucht. Een moordende eenhoorn, de heksenjacht in Salem... De Legends komen op allerlei interessante plekken terecht en er is geen enkele aflevering die verveelt. De sfeer van voorgaande seizoenen zit er ook nu dus per direct in, al zijn er wel enkele veranderingen tegenover het vorige seizoen. NIeuwe gezichten, nieuwe omstandigheden en ook enkele plottwists die we kunnen smaken.

Zo is Constantine een nieuwe regular op de Wave Rider. Dat zorgt voor nieuwe verhaalmogelijkheden en er wordt zelfs in een punk-aflevering dieper ingegaan op de familiesituatie van Constantine. Hij is een leuke frisse wind die een nieuwe insteek geeft aan het Legends-team. Nate blijft dan weer een tijd op het Time Bureau, dat onder supervisie staat van zijn vader. Ook hun relatie wordt onder de loep gelegd en we zien meer van het Time Bureau. Er is dus hier en daar iets meer diepgang en krijgen we meer anderen te zien dan de Legends zelfs, maar de sfeer en de fun blijven ten allen tijde behouden. Ook dit seizoen is het weer Dominic Purcell die vaak de show steelt als Rory. Geef die man een eigen reeks en we blijven kijken. Het mag duidelijk zijn: ook dit seizoen van Legends of Tomorrow kunnen we alweer enorm smaken.

Er zijn heel wat reeksen in het Arrow-verse en hoewel er meer dan één reeks is die wel wat humor bevat, is Legends of Tomorrow nog steeds de meest plezierige van het groepje superheldenreeksen. Een conclusie de we tot nog toe na elk seizoen hebben kunnen trekken. Een geweldig leuk seizoen. Alweer.

8/10