Blu-ray Review: Last Seen Alive

Genre: Actie

Speelduur: +/- 95 minuten

Regisseur: Brian Goodman

Acteurs: Gerard Butler, Jamie Alexander, Russell Hornsby, Ethan Embry, ...

Beeld: 2.1.35

Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, Frans Ondertiteling: Nederlands, Frans

Actiefilms waarin iemand het recht in eigen handen neemt, komen in overvloed voor. Vaak gaat het om niet al te goede B-films waarin een of andere typische B-film naam zoals Frank Grillo, de wapens ter hand neemt en het wraakpad neemt. Deze keer is het Gerard Butler, geen typische B-film acteur, die in soortgelijk verhaal mag stappen.

Gerard Butler speelt een personage dat op het punt staat te scheiden, maar nog in de ontkenningsfase zit. Hij gaat zijn vrouw afzetten bij zijn schoonouders, maar ze verdwijnt. De politie ziet er geen prioriteit in, dus neemt hij het recht in eigen handen. Je leest het al: dit is geen bijster origineel verhaal. Butler is dan wel geen B-film acteur, dit is wel een B-film script. En eentje die al in den treure is verfilmd. Maar het hangt er van af hoe je het verfilmd, natuurlijk. Er wordt nog een criminele organisatie bijgesleurd en Will, Butler zijn personage, wordt ook nog eens aanzien door verdachte door de politie.

Ze proberen er dus nog wel verhaalelementen bij te sleuren die de spanning moeten verhogen. Will gaat zelf achter zijn vrouw aan én hij wordt opgespoord door de politie. Een tweeledig verhaal dat nog aardig wordt uitgewerkt. Niet dat het opeens een sterk verhaal is, maar het is toch iétsje meer dan gewoon een man die op wraak uit is en in het rond knalt. Al is de actie ook wel aanwezig én best te pruimen .Dat kan komen door de uitstraling van Butler, die de film wel alleen moet dragen. De andere castleden hun vertolkingen zijn helaas veel minder en hier en daar slecht. Gelukkig is de rest van de film wél goed genoeg om er nog een degelijke B-film kijkervaring van te maken.

Butler in een B-film: je ziet het niet zo vaak. Last Seen Alive is gelukkig ook geen slechte of matige film geworden, maar een degelijke actiefilm waar Butler toch wel de 'heavy lifting' doet omdat de rest minder goed staat te acteren. Geen topverhaal, maar wel een degelijke actiefilm op een druilerige avond.

7/10