Blu-ray Review: Jumanji - The Next Level

Format: Blu-ray Genre: Avontuur, Komedie Speelduur: +/- 123 Minuten

Regisseur: Jake Kasdan

Acteurs: Dwayne Johnson, Kevin Hart, Karen Gillian, Jack Black, ...

Beeld : 2.39:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, Frans, Italiaans Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels

Extra's: Body Swapping, Back together, Level Up: Making of, Bloopers, Rhys Barby Wil een Jingle Maken, Scenes en Visuele effecten

Label: Sony Pictures Home Entertainment

Jumanji is één van de jaren '90 klassiekers. Een typische familiefilm van dat tijdperk met ene Robin Williams in de hoofdrol als Alan Parish. Enkele jaren geleden kwam er een nieuwe Jumanji op ons af. Met de onvermijdelijke Dwayne Johnson en Kevin Hart in de hoofdrollen.

De film bleek een hele leuke avontuurlijke komedie die de verwachtingen oversteeg en een vervolg kon dus niet uitblijven. Jep, om één of andere reden is het nog steeds een videogame, en ja de tieners van de eerste film komen weer in een avatar terecht maar plottwist: niet in hetzélfde lichaam. Het is dus geen luie sequel en dat kunnen we echt wel pruimen. Men had gerust op de lauweren van het eerste succes kunnen rusten, maar het aantrekken Danny DeVito en Danny Glover geven de film een nieuwe dimensie. En als je weet dat de kleine DeVito in The Rock zijn lichaam speelt en de grote Glover in dat van de kleine Hart, heb je weer een leuke omgekeerde rollen verhaal. Dat zorgt voor heel wat humor, en het is ook nog eens verrassend goed gespeeld door Dwayne Johnson en Kevin Hart.

Toch een kleine kanttekening: het verhaal is niet echt je dat. Het is dunnetjes, en de film moet het vooral van de grappen en grollen en van de avontuurlijke grote actiescènes hebben. Hoewel het verhaal dus echt wel een minpunt is, zorgt dat niet voor een minder goede film. Integendeel. Het is opnieuw een enorm entertainende film geworden die oprecht grappig is en ondanks de ruim twee uur durende speelduur geen enkel moment verveelt. Het enige wat je denkt tijdens de film is: ik wil hier meer van! En dat is natuurlijk een teken dat ze een héél leuke film hebben afgeleverd. En hou je maar vast: want het einde beloofd een knotsgek derde avontuur.

Jumanji: The Next Level is zonder meer een waardige opvolger. Johnson en Hart dragen de film, maar de opvatting dat de twee ouderen in Hart en Johnson's lichaam terechtkomen geeft de film een nieuwe adem.Graag meer van dit! Met Jumanji lijkt Sony goud in handen te hebben.

8,5/10