Blu-ray Review: Infinite

Acteurs: Mark Wahlberg, Chiwetel Eijofor, Sophie Cookson, ...

Beeld: 2.39:1

Taal: Dolby Atmos | Engels DD 5.1 | Frans

Ondertitels: Nederlands, Engels, Frans

Extra's: They Call Themselves Infinite, The Kinetic Action of Infinite, Anatomy of a Scene, Police Station and Forest, Infinite Time

Label: Paramount Pictures

Als er een acteur is die de laatste paar jaar tijdens COVID hard gewerkt heeft, zal het Mark Wahlberg wel zijn. Met Uncharted zit hij samen met Tom Holland in een absolute blockbuster, en met Father Stu speelde hij een interessante rol als bokser die priester wordt. Met Infinite schittert hij nu in een sci-fi actiefilm van Amazon.

Infinite begint meteen met een spannende car chase in een rode, blinkende Ferrari, waarna Evan - gespeeld door Wahlberg - wakker schiet. Hij heeft psychoses, waanbeelden en neemt pillen om het onder controle te houden. De kijker heeft het al snel door wat er aan de hand is, maar toch duurt het bijna 45 minuten voor we de echte uitleg in de film krijgen. Enerzijds geen probleem, want door hem dingen te laten doen die hij zomaar kent zonder enige oefening en bepaalde conversaties met anderen wordt er naar toe gebouwd, maar als je als kijker eigenlijk direct weet hoe de vork in de steel zit, lijkt het toch lang te duren. Ondanks het gebrek aan pacing en het ietwat gebrekkige story telling, is Infinite wel gewoon een steengoede actiefilm.

Het verhaal lijkt wel wat Assassin's Creed-inspiratie te hebben, met meerdere levens en op zoek gaan naar herinneringen om een levenseindigend ei te vinden - in AC is dat de Appel van Eden, - maar dat stoort niet. We blijven geboeid en dat komt grotendeels door de toch wel vrij spectaculaire actie. Er zijn grote actiesequenties die er vooral heel duur en cool uitzien, maar ook actiesequenties in kleine ruimtes waarin Wahlberg Jackie Chang-gewijs door het decor mag floreren. Daarnaast wordt er ook goed geacteerd. Wahlberg speelt de rol van everyday-guy die niet goed weet wat er aan de hand is met de herinneringen heel erg geloofwaardig, en Chiwetel Ejiofor komt heel goed uit de verf als antagonist. Dat zorgt allemaal samen voor een toffe, coole actiefilm die je aandacht houdt van begin tot einde.

Infinite is eigenlijk een hele coole film die we hadden verwacht op het grote scherm te zien. Maar het is een Amazon Original-film, verdeelt door Paramount en hier is hij niet in de bioscopen verschenen. Jammer, maar pik de ervaring op het thuisscherm toch maar mee.

8/10