Blu-ray Review: Horizon Line

Format: Blu-ray Genre: Drama, Thriller Speelduur: +/- 92 minuten

Regisseur: Mikael Marcimain

Acteurs: Allison Williams, Alexander Dreymon, Pearl Mackie, Keith David, ...

Beeld 2.39:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, Ondertiteling: Nederlands, Frans

Met wie wil je zeker niet op een onbewoond eiland belandden? Het zou een vraag kunnen zijn in 'Jeopardy', hier bekend als Familieraad, en de antwoorden 'Schoonmoeder, baas, dictator en ex-lief,' zouden vast en zeker bij de topantwoorden horen. Horizon Line doet er nog een schepje bovenop en zet twee exen in een storm in een piepklein vliegtuigje.

Een huwelijk op één of andere exotische bestemming is waar twee ex-geliefden naar toe reizen in een klein vliegtuigje. Het verhaal begint al te rammelen omdat het niet echt geweldig goed georkestreerd is in het waarom dat ze samen op dat vliegtuigje terecht komen. Het is eerder een grote toevalligheid van de grootorde F.C; De Kampioenen. Desalniettemin wordt de film best nog wel spannend, want nadat ze in een storm terechtkomen en hun piloot wat aan de hand krijgt moeten zij de storm doorstaan. Dat is de hele film, want het huwelijk gaan ze niet zo nodig meer halen.

Een geweldige film komt er niet van voort, maar spanning is er alleszins wel. De relatie tussen de twee exen haalt elk cliché naar boven dat je tussen exen kan bovenhalen. De manier waarop ze naar elkaar proberen toe te groeien om samen te kunnen werken,.. werkt niet echt. Niet omwille van de acteurs, want de acteurs zijn echt wel te pruimen en weten door hun talent hun personages nog een beetje waarachtigheid mee te geven. Niet dat je jezelf daar enorm veel moet bij voorstellen, want de film kunnen ze niet helemaal rechttrekken, maar de spanning maakt nog veel goed.

Horizon Line kent een vrij simpel verhaal en trekt de cliché doos als het over ex-geliefden gaat huizenhoog open, maar de film is toch nog wel spannend. De acteurs doen ook hun stinkende best en dan krijg je nog een 'oké'-film die je wel een druilig avondje door doet komen.

6/10