Blu-ray Review: Hard Kill

Format: Blu-ray Genre: Actie Speelduur: +/- 96 minuten

Regisseur: Matt Eskandari

Acteurs: Bruce Willis, Jesse Metcalfe, Lala Kent, Texas Battle, Natalie Eva Marie, ...

Beeld 2.39:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, Ondertiteling: Nederlands

Bruce Willis weet maar van geen ophouden. De man die eind jaren '80, begin jaren '90 mijn held was in talloze actiefilms als Die Hard, is dertig jaar later nog steeds volop bezig. Zij het meestal met ietwat minder kwalitatieve actiefilms. Maar Bruce Willis blijft Bruce Willis en soms zit er iets amusant bij. Daarom geven we hem steeds alle kansen. Aan welk kant van het spectrum valt Hard Kill?

Wie had gehoopt dat Bruce Willis de actie zou aanvoeren, kan die hoop meteen opbergen. Willis speelt een rijke tech guy, een CEO, die een belangrijk stukje technologie wil veiligstellen. 'The Pardoner' wil die technologie in handen krijgen, want dat kan de wereld aan zijn voeten leggen. Het eerste probleem is dat het verhaal niet echt zijn best doet om dat verder uit te leggen. Het verhaal blijft daarbij dus héél erg simpel. Dat hoeft wel niet te verbazen. Het is een B-actiefilm en het verhaal is dan maar een vehikel om de actie aan te drijven. Deze film dus ook

Er is wel meer mis met de film. De ontvoering van de techmiljonair zijn dochter voelt niet urgent aan, en Willis telefoneert zijn acteerprestatie een beetje in. Niet zijn beste film dus. Wat wel cool blijft, is de actie. Chalmers huurt euh... huurlingen in om de tech te beschermen en zijn dochter terug te halen en de actie speelt zich op één locatie af. Wellicht ook om budgettaire reden, maar dat alles zich op één locatie afspeelt drijft de actie wel aan een goed tempo voort. Wie gewoon een avondje languit in de zetel wil liggen om kogels langs alle kanten van het scherm te zien vliegen, krijgt waar voor zijn geld. Je moet Hard Kill dan ook gewoon nemen voor wat het is: een actiefilm pur sang met een heel erg simpel verhaal en Willis die af en toe voorbij het scherm dwarrelt.

Willis maakt heel veel films, en er zijn de laatste paar jaar al betere geweest met hem in de hoofdrol. Deze film is dus geen verhalende topper of eentje waar Willis in uitblinkt, maar eentje waar je de hersens op slot doet en de actie zijn ding laat doen. En die actie kan de film nog redden.

6,5/10