Blu-ray Review: Finding You

Speelduur: +/- 119 minuten

Regisseur: Brian Baugh

Acteurs: Rose Reid, Katherine McNamara, Patrick Bergin, Jedidiah Goodacre, ...

Beeld: 2.39:1

Taal: DTS-HD 5.1 | Engels

Ondertitels: Nederlands

Als films vissen in een zee moesten zijn, en je werpt een visnet, ga je grotendeels romantische films opvissen. Er zijn héél véél romantische films. Veel slechte films in dat genre ook. Vaak vissen deze films verhaalgewijs in dezelfde vijver. Kan Finding You zich een plaatsje veroveren bij de betere romantische films?

Finding You doet niets spectaculair op verhaalvlak, alvast. Het is een typische verhaaltje van een jonge vrouw die tegenslag heeft en dan maar besluit de wijde wereld in te trekken. Finley haar reactie op een mislukte vioolauditie is nogal extreem en het wegtrekken van haar omgeving slaat op niet veel, maar Rose Reid is leuk om naar te kijken en ze acteert ook niet slecht. Haar personage ontmoet een jonge filmster en - uiteraard - groeit er geheel onverrassend een band tussen hen. Ook op dat vlak weet de film niet echt te verrassen en hij moet het hebben van de chemie tussen de acteurs en de verhaaltjes daarrond.

Zo heeft Beckett vermoedelijk een relatie met zijn tegenspeelster en moet het vertrouwen tussen hem en Finley groeien en gaat dat met de nodige ups and downs, en voorts zijn er zijverhaaltjes van mensen die Finley ontmoet, zoals de oude vrouw Cathleen, gaat ze op zoek naar diens dochter en zijn er nog een aantal opvullende dingetjes die even overtuigend zijn als de rest van het verhaal: niet erg overtuigend. Niet dat het een slechte film is: het volgt gewoon braafjes de conventies van het genre en doet er niets speciaals mee. De chemie tussen de acteurs is er wel en de acteerprestaties zijn ook erg degelijk, maar verwacht geen romantische film die het genre heruitvindt.

Finding You is een romantische film van een dertien-in-een-dozijn, maar wel eentje van het degelijke soort. De film is wel voorspelbaar en doet niets origineels, maar het voert alles degelijk uit en het sfeertje dat heerst in de film is niet slecht. Op een druilerige avond zeker doenbaar.

7/10