Blu-ray Review: Doom Patrol - Seizoen 2

Format: DVD Genre: Actie, Drama Speelduur: +/- 9 X 50 minuten

Regisseur: Chris Manley, e.a.

Acteurs: Diane Guerrero, Brendan Fraser, Timothy Dalton, Joivan Wade, Phil Morris, ...

Beeld 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Engels, 2.0 | Frans Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans

Extra's: Doom Patrol: The Magic of Make-up, Come Visit Georgia PSA

Eén van de verrassingen uit de DC-stal qua televisieseries was ongetwijfeld de DC Universe Original 'Doom Patrol'. We zagen hen eventjes in die andere DC Universe Original 'Titans', maar de echte kennismaking kwam er in het eerste seizoen dat ontegensprekelijk even geschift als amusant was. Kan het tweede seizoen dat een vervolg geven?

We kunnen je al meteen gerust stellen: het is niet omdat het eerste seizoen eentje was die de personages opbouwde, er nu geen humor meer in zit. Die absurde humor die we kennen uit het eerste seizoen is vrijwel meteen terug in de eerste aflevering en we gaan door met wat het eerste seizoen eindigde, miniatuurversies. Wat wel zo is, is dat niet veel heel veel persoonlijke ontwikkeling meer is in dit tweede seizoen. Cliff krijgt er nog wel een dosis van, met zijn dochter en Niles die hem menselijk-ogende upgrades wil geven, maar de rest van de personages moet het een beetje doen met de overschotjes die van de scenariotafel vallen.

Een bewuste keuze? Misschien wel, misschien niet. Maar het is wel een feit dat dit tweede seizoen 6 afleveringen minder telt. Negen afleveringen dus, en dan moet je keuzes maken. Besteed je halve afleveringen aan karakterontwikkeling of neem je de absurde kant van Doom Patrol? De makers hebben voor het tweede gekozen. Niet dat er helemaal géén diepgang meer is bij de personages, maar het is gebalder, sneller en er is wat meer actie. Eén ding is wel helemaal zeker: het is entertainend van de eerste tot de laatste aflevering. Al was dat zeker en vast ook het geval in het eerste seizoen. Doom Patrol komt vooral met meer van hetzelfde, maar hetzelfde is in dit geval nog steeds erg goed.

Doom Patrol leek op voorhand het lelijke eendje te worden van de DC-televisiereeksen, maar het eerste seizoen beweest 'doom' denkers hun ongelijk, en het tweede seizoen doet dat nog eens. Het is korter, maar er is meer actie, het gaat sneller vooruit en het is vooral heel erg fun.

8/10