Blu-ray Review: DC League of Super-Pets

Genre: Animatie, Komedie

Speelduur: +/- 105 minuten

Regisseur: Jared Stern, Sam J. Levine

Stemacteurs: Dwayne The Rock Johnson, Kevin Hart, Natasha Lyonne, John Krasinski, ...

Beeld: 2.39:1

Taal: Dolby Atmos True HD | Engels, DTS-HD 5.1 | Engels, DD 5.1 | Frans, Italiaans, Vlaams Ondertiteling: Nederlands, Frans, Engels, Italiaans

Aan superheldenfilms geen gebrek. We zien het doen en laten van de DC-superhelden in veel live-action maar ook animatiefilms, maar hebben ze familie, huisdieren? Dat laatste weten we wel van Superman: die heeft Krypto. En dat is ook de hoofdrolspeler van de nieuwste DC-animatiefilm: DC League of Super-Pets.

De film draait helemaal rond dieren die de superkrachten van de echte helden krijgen, terwijl Batman, Superman, Wonder Woman en Green Lantern hun krachten verliezen. Allemaal door gekleurd kryptoniet. Het is allemaal bij mekaar een heel simpel verhaaltje, want het is echt een film op kindermaat Toch konden wij op bepaalde momenten vaak lachen. In het begin al, wanneer Krypto zijn baasje Superman wil wakker maken, bijvoorbeeld. Er zit ook veel zelfspot bij de DC-helden en er worden regelmatig knipogen gegeven naar de Live-action films. Krypto is trouwens het enige échte superheldenhuisdier, want de rest zijn asieldieren die per ongeluk krachten krijgen, terwijl de cavia zijn nieuwe krachten gebruikt om de wereld te veroveren. Gek plot dus, maar we amuseren ons er een klein anderhalf uurtje goed mee.

Dat het allemaal heel erg amusant is, is ook te danken aan de leuke stemmencast. Kevin Hart en Dwayne The Rock Johnson deden het al vaker als duo in live-action films, maar ook als stemmenduo in een animatiefilms als deze werkt het. Johnson is Krypto, Hart is de hond die zich kleedt als Batman. Los van het goede stemmenwerk zijn de personages van de dieren ook gewoon heel erg leuk. Al gaat er helaas wel wat van verloren in de Nederlandstalige en Vlaamse versie. Ben Segers, Ella Leyers en co. doen zeker hun best, maar de magie van de samengestelde Amerikaanse stemmencast kan niet gerepliceerd worden. Al blijft het een leuke film, zeker voor een jong publiek.

In tijden dat het DC filmuniversum in brokken ligt en James Gunn diezelfde brokken moet zien te lijmen, is DC League of Super-Pets een leuke afwisseling. Toffe film voor jong en oud met een simpel verhaal en leuk stemmenwerk. Althans in de Engelstalige versie.

7,5/10