Blu-ray Review: Copshop

Format: Blu-ray Genre: Actie Speelduur: +/- 107 minuten

Regisseur: Joe Carnahan

Acteurs: Frank Grillo, Gerard Butler, Alexis Louder, Toby Huss, Chad L. Colemand

Beeld: 2.39:1 Taal: DTS HD 5.1 | Engels Ondertitels: Nederlands

Frank Grillo staat bekend als een actie-acteur die vooral rollen vertolkt in B-films die gewoon keiharde actie brengen zonder al te veel verhaal of opvallende personages. Een straight-to-DVD acteur. Een beetje wat Nicolas Cage, Bruce Willis, Steven Seagal en co. doen in hun oude dag, maar hij doet het in zijn niet zo oude dag al. Deze keer samen met Gerard Butler.

Het is een straight-to-DVD (of Blu-ray) film, maar van bij de start hebben we een beter gevoel bij Copshop als bij veel van zijn andere projecten. Grillo vertolkt de rol van Teddy, een oplichter die de verkeerde mensen heeft opgelicht en zich laat arresteren om veilig te zijn van de huurmoordenaar die achter hem aanzit, vertolkt door Gerard Butler. Nu heeft Copshop hiermee geen geweldig of origineel verhaal, maar de sfeer van de film zit onmiddellijk wel goed. De muziek, de humor, het personage van Teddy... Het heeft allemaal iets lichtvoetig en voor een keertje vinden we Frank Grillo het helemaal niet slecht doen. Hij zet eens iets anders neer als de 'gritty action hero' en speelt met Teddy een ietwat luchtiger personage dat voor zijn leven rent.

Even cool en leuk is het personage van Alexis Louder. Zij vertolkt de agente die Teddy arresteert, en wanneer haar politiebureau het decor wordt van een gevecht tussen de huurmoordenaar, een ietwat laffe Teddy en nog enkele geïnteresseerde partijen, groeit ze uit tot een erg cool personage. Alexis Louder doet dat ook gewoon heel erg goed en je kan stellen dat zij in deze film een echte actieheldin is. Wat wel zo is, is dat de actiescènes ook best bovengemiddeld in beeld worden gebracht. Copshop is een vrij entertainende film, meer nog dan de gemiddelde actieprent waarin Frank Grillo meestal het mooie weer probeert in te maken. Leuk entertainment op een vrije avond.

Frank Grillo speelt een voor hem ietwat atypische rol, en weet daarin te overtuigen. De film doet weliswaar helemaal niets baanbrekend en komt met een matig verhaal en set-up, maar de sfeer, personages, de actie en vertolkingen zorgen voor een heel aangename, coole actiefilm.

7,5/10