Blu-ray Review: Breaking News in Yuba County

Format: Blu-ray Genre: Drama, Komedie Speelduur: +/- 96 minuten

Regisseur: Tate Taylor

Acteurs: Mila Kunis, Awkwafina, Wanda Sykes, Allison Janney, Juliette Lewis, ...

Beeld: 2.39:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, Frans, Ondertitels: Nederlands, Frans

Vermiste personen zijn er elke dag. Maar nu en dan is er een vreemd verhaal waarvan de publieke opinie hun eigen conclusies over trekt. Soms verwijten ze ouders of familieleden dat ze media-aandacht zoeken of zo iets te lang uitmelken. Of soms worden ze zelf beschuldigd, zoals de ouders van Maddie McCan. Een soortgelijk verhaal zien we in Breaking News in Yuba County

Breaking News in Yuba County draait rond het nogal saaie leven van huisvrouw Sue, gespeeld door Alisson Janney. Het eerste deeltje van de film is volledig gebouwd rond het tonen van hoe saai het leven in Yuba County wel niet is. Net om later de kijker iets beter te laten meegaan in het feit dat Sue iets zoekt om haar leven wat spannender te maken. En dat komt in de vorm van een hartaanval van haar man, nadat hij betrapt wordt op overspel. Maar ze werkt zijn lijk weg en geeft het op als vermist. Ondanks de materie, schuilt er heel wat comedy in de film en de acteurs weten een goede balans te vinden tussen comedy en tristesse Want tristesse is een deel van de film, omdat haar oh zo saaie leventje haar dwingt tot zo een vreemde beslissing.

.

Goed, de film gaat misschien wat luchtig over het feit dat ze zijn lijk zelf begraaft, maar het wordt wat serieuzer wanneer het wespennest van haar man Karl opengebroken wordt en het blijkt dat hij in bed lag met de maffia. Daar zien we leuke rollen voor de altijd hilarische Awkwafina en nog enkele acteurs die eigenlijk een best indrukwekkende cast uitmaken. Het personage van Sue blijft het focale punt, en dat is goed, maar anderzijds zorgt dat er ook voor dat de andere personages niet zo goed uitgewerkt zijn. Het zijn zelfs wat slapstick-achtige personages. Ondanks dat is het gewoon een hele fijne, donkere komedie die geen moment verveelt en uitstekend gedragen wordt door Allison Janney.

Moest Corona geen ding geweest zijn, hadden we de film zeker en vast in de bioscopen zien verschijnen. Nu komt hij recht naar DVD en Blu-ray, maar als je kan, raden we hem aan zeker in huis te halen. Grappig, origineel én goed geacteerd. Niet zonder fouten, maar welke film is dat wel? Een goede zwarte komedie.

8/10