Blu-ray Review: Bad Boys For Life

Format: Blu-ray Genre: Actie Speelduur: +/- 124 Minuten

Regisseur: Adil El Arbi, Billal Fallah

Acteurs: Will Smith, Martin Lawrence, Vanessa Hudgens, Charles Melton, ...

Beeld : 2.39:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, Duits, Frans Ondertitels: Nederlands, Frans, Engels

Extra's: Uitgebreide en Alternatieve Scènes, Outtakes en Bloopers, Erop of Eronder: Making Of, Partner in Crime: Achter de Scènes, Dat werd tijd: Het Vervolg, Easter Eggs

Label: Sony Pictures Home Entertainment

Belgen in Hollywood: als het over regisseurs gaat, zijn we nog niet erg succesvol. Erik Van Looy deed het echt niet goed met The Loft, maar het duo Adil El Arbi en Billal Fallah leek Hollywood op voorhand op het lijf geschreven. Met Patser maakte ze een flitsende film en met Bad Boys for Life kregen ze de kans om meteen flink uit te pakken mét een echte Hollywood-ster in de hoofdrol.

Bad Boys, Bad Boys... Watcha gonna do when they come for you. Het was al zeventien jaar geleden dat we die tune hoorden, dus het was afwachten of de magie van het duo Smith-Lawrence nog zou werken. En.... het werkt! El Arbi en Fallah zorgen in hun kenmerkende stijl voor flitsende beelden en hier en daar zijn er tijdens actiescènes duidelijke elementen te zien die ook in Patser te zien waren. Qua visuele stijl en tempo is het om vingers en duimen af te likken. Enkele actiescènes zijn indrukwekkend en de film verveelt, ondanks de ruim twee uur durende speelduur, geen moment. Dat is een sterke basis, maar het verhaal moet natuurlijk goed ingevuld worden. Na zeventien jaar zou het kunnen dat het teveel op nostalgie drijft, maar die horde wordt vakkundig genomen.

Door een aanslag op Mike krijgt het verhaal een emotioneel aspect en vraagt Marcus zich af of ze dat allemaal nog wel kunnen doen. Mike voelt zich nog jong, Marcus voelt de jaren. Nu, Lawrence acteert de rol nog steeds even goed en is de 'funny guy' in het geheel, maar de man ziet er wat opgeblazen uit. Nu, hij heeft zijn leeftijd mee, maar toch. De dynamiek tussen Smith en Lawrence is in alle geval nog steeds als vanouds in orde. Ze spelen nog altijd sterk samen en de emotionele en grappige momenten komen geloofwaardig over. Er zijn wel enkele mindere dingetjes zoals enkele grappen die in het water vallen en het jonge team dat niet echt in het geheel passen, maar dat doet niets af van het enorme entertainmentgehalte dat de film in je gezicht zwaait.

Als debuut in Hollywood kan dit tellen. El Arbi en Fallah geven de derde Bad Boys-film een enorme schwung mee en ook qua verhaal is het beter dan de eerste twee films. De beste Bad Boys van de drie dus en dat is een hele prestatie, gezien de verwachtingen die er toch wel waren.

9/10