Blu-ray Review | Avatar: De legende van Aang - De Complete Collectie

Format: Blu-ray Genre: Animatie, Avontuur Speelduur: +/- 24 uur, 22 minuten

Regisseur: Ethan Spaulding, e.a.

Stemacteurs: Zack Tyler, Jack de Sena, Mae Whitman, Grey Griffin, ...

Beeld : 4:3 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels, DD 2.0 | Nederlands, Frans, Duits Ondertitels: Engels

Label: Paramount Pictures

De beste animes en manga's komen doorgaans uit het land van de Rijzende Zon, maar in de jaren nillies kwam Nickelodeon met een eigen animatieserie die zo zo weggelopen kunnen zijn uit de Japanse anime-wereld. En het zou misschien wel één van de beste animatiereeksen worden van de laatste dertig jaar. We hebben natuurlijk over The Last Airbender, of zoals de complete collectie noemt: Avatar: De Legende van Aang.

Het is niet moeilijk om te weten waarom deze reeks zo enorm populair maakte. Veel heeft te maken met het enorm leuk hoofdpersonage van Aang. Als Avatar die de wereld moet redden, is het een groot contrast dat dit een jongen van twaalf is, die honderd jaar in het ijs zat en dan bevrijdt wordt wanneer de oorlog tussen de vuurnatie en de andere drie naties al een eeuw woedt. Aang is de reïnarnatie van de Avatar, de enige die de vier elementen de baas kan, en dat moet hij in deze drie seizoenen leren. Het is een enorm origineel verhaal, met tal van personages die goed uitgebouwd worden. Of het nu Aang zelf is, zijn vrienden Sokka en Katara of zelfs zijn vijand Prins Zuko en diens oom Iroh. Dat is wat Avatar zo goed maakt: de verschillende personages.

Wat de serie ook goed maakt, is dat er een redemption path is voor bepaalde slechteriken en dat dit geloofwaardig gebracht wordt. Verder zijn er ook haast geen 'filler' episodes. Dit zijn drie seizoenen en je hebt altijd het gevoel dat er iets gebeurd en dat de serie voort dendert. Moest deze reeks effectief van Japanse makelij zijn, had ditzelfde verhaal makkelijk een seizoen of 7 kunnen duren. Maar de actie is cool, Aang is fantastisch en de reeks verveelt géén enkel moment. De Avatar probeert altijd zichzelf te verbeteren, er is altijd een personage waarop gefocust wordt en er wordt niet gestrooid met onnodige zijverhalen. Een must-have dus, ook voor echte verzamelaars, want deze Complete Collectie is een schitterende uitgave, met bij elke DVD heerlijk artwork binnenin de slipcase. Schitterende content, maar ook een heerlijke verpakking om in je kast te staan schitteren.

De Legende van Korra kon Aang zijn nalatenschap nooit evenaren, dus haal vooral deze schitterende uitgave met heerlijk artwork in huis om nog eens van de volledige serie van De Legende van Aang te genieten. Je gaat op geen énkel moment spijt hebben van je aankoop.

9/10