Blu-Ray Review: An Imperfect Murder

Format: Blu-ray Genre: Thriller Speelduur: +/- 71 minuten

Regisseur: James Toback

Stemacteurs: Sienna Miller, Alec Baldwin, Charles Grodin, Colleen Camp, ...

Beeld: 1.85:1 Taal: DTS-HD 5.1 | Engels Ondertitels: Nederlands

Films komen doorgaans uit in de bioscoop en vervolgens vliegen ze een maand of vijf later de rekken in. Of als het een straight-to-DVD/Blu-ray film is, komt hij direct na het maken in de rekken. Maar om één of andere reden verschijnt deze film pas na vijf jaar in de rekken. Een slecht voorteken? Vonden veel uitgevers het niets? Wij vogelden het uit...

An Imperfect Murder heet hij, maar origineel was het The Private Life of a Modern Woman. Een hele mondvol en de internationale titel bekt beter. De film lijkt van in het begin echter niet te overtuigen. In principe heeft het verhaal potentieel. Vera, gespeeld door Siena Miller, heeft een nachtmerrie over het doden van haar vriend maar opeens... is dat realiteit. De kijker moet lange tijd wijsgemaakt worden of dat al dan niet écht door Vera is gedaan, maar het verhaal rammelt op dat vlak aan alle kanten. Op geen enkel moment weet je als kijker waar de film nu zit omdat er veel scènes door mekaar gehaald worden, en het is niet simpel om volgen.

Dat ligt dus niet aan een intelligent verhaal, maar aan het slecht knippen en plakken in de montagekamer. De regisseur lijkt op dat vlak een aantal snipperdagen genomen te hebben. Wie nog een snipperdag neemt, is Alec Baldwin. Waar Sienna Miller nog een aardige acteerprestatie aflevert, lijkt de grote ster van de film, die de detective speelt die de moord onderzoekt, er weinig zin in te hebben. Baldwin telefoneert zijn rol zowat in en is nooit overtuigend. Jammer, want Baldwin is altijd een goed acteur geweest .Er rammelt dus teveel aan de film, om hem nog echt positieve kritieken te geven.

Het verhaal rammelt, hij is niet goed gemonteerd en Alec Baldwin had er geen zin in. Ziedaar de opsomming van de film. Al is er nog Siena Miller die wél goed acteert. Helaas is dat te weinig om An Imperfect Murder naar een hoger niveau te tillen. Dat het vijf jaar duurde om in de rekken te belandden? Dat snappen we.

5/10